Korábban már hírt adtunk arról, miszerint új albumán dolgozik a Jinjer. Arról is mesélt a csapat, hogy az orosz-ukrán háború borzalmai is visszaköszönnek majd a korongon, ám túl sok érdemi információ nem érkezett a készülő újdonságról. A napokban végre többet is megtudhattunk a témában, Tatiana Shmaylyuk énekesnő ugyanis néhány dolgot elárult egy interjú során.
Az ukrán zenekar utolsó stúdióalbuma 2021-ben jelent meg "Wallflowers" címmel, amely a 2019-ben kiadott "Macro"-hoz hasonlóan aratott a rajongók körében. De milyen lesz az új lemez?
"Mindenekelőtt teljesen más lesz, mint a Wallflowers, mert úgy érzem, hogy a zene nagyon különbözik. 12-13, vagy talán 15 dal van már készen, és eléggé hasonlítanak egymásra. Az én feladatom a dalszövegírás, de nagyon le vagyok maradva, ezt megmondtam a fiúknak is. Legalább egy nyers vázlatnál vagy demónál kellene tartanunk, de ez sincs még kész. A stressz megöli a kreativitást."
- mesélte Tatiana, aki egyébként csapatával májusban új DVD-t jelentetett meg, "Live In Los Angeles" címmel.
"Minden egyes alkalommal, amikor új albumot készülünk kiadni, és közeledik a határidő, az nyomasztólag hat rám. Tehát csak írnom kellene, ez a tudat van bennem. Leírom, ami a fejemben van, aztán felépítem a szöveget, ám ehhez "téglák" is kellenek. Néha nem is a dalszövegeken agyalok, hanem a bookleten, a borítón, a videoklipeken, és hogy azokban mit fogok viselni..."
Azt is felfedte az énekesnő, milyen hangulata lesz az új albumnak:
"Van egy kis 19. századi "íze" a daloknak, ami egy romantikus korszak volt. Ha meghallgatod, csak ennyit fogsz tudni mondani: "Oh". Mint amikor Muse-t hallgatsz, és úgy érzed, hogy sok klasszikus zeneszerző inspirálta a munkásságát. Ilyesmi érzés lesz végighallgatni az új dalokat, én pedig nagyon izgatott vagyok."
Mérföldkőnek számított a Nightwish életében a "Once" című stúdióalbum, amely 2004. június 7-én jelent meg. E korongon hallható a csapat egyik legsikeresebbnek számító szerzeménye, a Nemo, amellyel az addigra is igen népszerűvé vált finn ötösfogat még szélesebb körökből is rajongókat szerzett. Ez volt az utolsó korong, amelyen Tarja Turunen énekesnő hangját hallhattuk.
A lemez a Nightwish életében az addigi legsokszínűbb kiadványának számított, különlegessége abban rejlik, hogy a London Session Orchestra-val dolgoztak együtt, megadva a valódi nagyzenekari hangzást a számoknak, de bedobtak egy igazi finn csavart is. A Kuolema Tekee Taiteilijan című dal teljes egészében anyanyelvükön szólal meg - tagadhatatlan, hogy ha meghallja az ember, rögtön kedve támad szaunázni és rénszarvasokat simogatni. Ez a dal olyan váratlan volt, mint amikor rájössz, hogy a kedvenc heavy metal zenészed titokban Spice Girls-rajongó.
Azonban a Nemón kívül jó pár dalt kultusz övez a "Once"-ról, gondoljunk csak például a Wish I Had An Angelre, a Planet Hellre vagy a kisebb operának is beillő Ghost Love Score-ra, amely 2004 óta a banda koncertprogramjának állandó szereplője. Olyan, mint az a családtag, akit muszáj meghívni minden összejövetelre, különben megsértődik. És ha már itt tartunk, a YouTube telis-tele van olyan reakcióvideókkal, ahol az emberek úgy hallgatják ezt a dalt, mintha épp most fedeznék fel, hogy a zene létezik. Arcok tátva, szemek elkerekedve - mintha most látnák először a napfelkeltét.
Az együttes másfél évig turnézott az albummal a "Once Upon A Tour" koncertsorozat keretein belül; bejárták Európát, Észak-Amerikát, de rengeteg fellépésük volt Dél-Amerikában és Japánba is eljutottak.
A Nightwish pályafutásának egyik legjelentősebb és egyben legemlékezetesebb pillanata volt az "End Of An Era" elnevezésű koncert, amely 2005. október 21-én került megrendezésre a helsinki Hartwall Arénában. Ez az esemény nemcsak egy turnézáró buliként, hanem egy korszak lezárásaként is beírta magát a zenekar történetébe. A koncert minden tekintetben grandiózus volt. A hatalmas vetítővásznak vizuális élménnyel gazdagították a zenei produkciót, míg a látványos pirotechnika fokozta a dalok drámai hatását. Az aréna megtelt izgatott rajongókkal, akik mit sem sejtve érkeztek a show-ra. A zenekar teljes odaadással játszott, Tarja hangja betöltötte a hatalmas teret, a közönség pedig önfeledten tombolt. A koncert minden pillanata azt sugallta, hogy a Nightwish a csúcson van, senki és semmi sem állíthatja meg őket. Azonban a koncert címe sokkal mélyebb jelentést hordozott, mint azt bárki gondolta volna. Sem Tarja, sem az önfeledten bulizó rajongók nem sejtették, hogy az "End Of An Era" elnevezés valójában mit is takar. Ez a koncert nem csupán egy turné végét jelentette, hanem egy korszak lezárását is a zenekar életében. Az est valódi jelentősége csak később vált nyilvánvalóvá, amikor kiderült, hogy ez volt Tarja utolsó fellépése a bandával.
A koncert végén Tuomas Holopainen, Emppu Vuorinen, Jukka Nevalainen és Marko Hietala egy levelet adtak át frontasszonyuknak. Kérésük egyszerű, mégis sorsfordító volt: azt kérték az énekesnőtől, hogy a levelet csak később olvassa el. Ez a gesztus már önmagában sejttette, hogy a levél tartalma nem mindennapi üzenetet hordoz. A zenekar indoklása szerint a szakítás oka nem csupán zenei nézeteltérésekben rejlett. Állításuk szerint Tarja férje, Marcelo Cabuli negatív hatással volt az énekesnőre, és ez a befolyás rontotta Tarja és a többi tag közötti viszonyt is. Ez a váratlan fordulat nemcsak a zenekar rajongóit sokkolta, de az egész metalzenei közösséget is. A Nightwish, amely addig szinte tökéletes egységben mutatkozott a külvilág felé, most nyilvánosan szembesült belső konfliktusaival.
A Nightwish "Once" albuma valóban az egyik csúcspontnak számít nem csak a zenekar, de az egész szimfonikus metal műfaj történetében. Ez a grandiózus alkotás olyan magaslatokba emelte a műfajt, amelyek azóta is etalonként szolgálnak számos később alakult együttes számára.
Tuomas, a Nightwish alapítójának magyarázata az album címéről rendkívül sokatmondó és mély jelentést hordoz. Azért választották ezt a címet a kiadványnak, mert a csapat tudatában volt annak, hogy valami egészen kivételeset és megismételhetetlent alkotott...
A Kobra And The Lotus frontlánya lassan, de biztosan felépíti szólókarrierjét is, amely tervéről 2020-ban olvashattunk először. A kanadai énekesnő korábban elmesélte: egy érzelmi hullámvasúton érezte magát, hiszen a zeneiparnak is megvannak az árnyoldalai, amelyekkel nagyon nehezen birkózott meg. Ráadásul zenekara 2019-es utolsó albuma, az "Evolution" óta nem adott hírt magáról, amelynek oka, hogy a csapat anyagi gondokkal küzd. Kobra akkor könnyek között fedte fel: nem tudja, mi lesz a banda sorsa, fogalma sincs, mikor adnak ki új lemezt és indulnak turnéra.
Azonban szólóművészként eddig kiadott dalai aratnak, az eddig megjelent öt szám - Love What I Hate, Under One Sun, Thank You, Freedom, HOTT. - szép sikereket értek el, ma pedig megérkezett a hatodik kislemez, a Dreamer, amelyben a holland Delain volt énekes-gitárosa, Timo Somers is vendégeskedik. Kobra így mesélt az újdonságról:
Boldog vagyok, hogy megoszthatom veled ezt a gyönyörű, ragyogó alkotást! Ez a dal a belső gyermekünkhöz szól, és arra hív, hogy emlékezzünk kreatív természetünkre és tápláljuk azt. Minden, ami a világon jelen van, a kíváncsiságnak és a valóságba vitt kreatív impulzusoknak köszönhetően létezik. Hiszem, hogy minden kis vagy nagy erőfeszítés, amely kreatív lényegünk visszaszerzésére irányul, az egyéni és kollektív gyógyulás nagy kulcsa. Ez egy út vissza, a legigazibb önmagunkhoz. Még a lélek legsötétebb óráiban is lehet parazsat találni. Kérlek, élvezd, és hadd ragyogjon fényesen a belső lángod!
A múlt hónap folyamán derült ki, hogy az Epica frontasszonya szólóban is kamatoztatni kívánja tehetségét, és Arjen Lucassennel karöltve augusztus 23-án piacra dobja saját albumát, amely a "Vermillion" címet viseli majd.
Egyúttal megnyugtatta a rajongókat, miszerint nem hagyja el az Epicát, amely csapat szintén dolgozik új nagylemezén, a korong pedig a tervek szerint 2025-ben jelenik meg, négy évvel az utolsó korong, az "Omega" után.
Simone első kislemeze, az Aeternamájus 7-én debütált, a mai nappal pedig újabb szerzeményt osztott meg az énekesnő - a tétel az In Love We Rust címet viseli, természetesen videoklip is készült hozzá.
"A videót egyetlen felvétellel rögzítettük, hogy minél tisztább és nyersebb legyen. Úgy döntöttünk, fekete-fehér lesz, hogy a figyelem a dalon maradjon. Az In Love We Rust egészen más, mint az első kislemezünk, az Aeterna, ami jól mutatja, mennyire sokszínű is ez az album. Ez az egyik kedvenc dalunk. Reméljük, hogy ti is annyira szeretitek majd, mint mi."
- mesélte Arjen a videóról.
A szerzemény egy szakítást dolgoz fel, ez pedig azért is lehet érdekes, mert egy mexikói rajongói csoportban hónapok óta arról pusmognak a tagok, hogy Simone és Oliver Palotai házassága véget ért - olyan érvekkel igyekeznek ezt alátámasztani, mint hogy nem követik egymást az Instagramon, és jó ideje nem készültek közös képek. Az énekesnő és a Kamelot billentyűse 2004-ben találtak egymásra, miután Simone szakított csapattársával, Mark Jansennel. 2013 októberében, pár hónappal esküvőjük után született meg fiuk, Vincent. Hogy mi az igazság, nem tudhatjuk, a dalszöveg mindenesetre nagyon beszédes.
2020-ban jelent meg a spanyol Diabulus in Musica "Euphonic Entropy" című nagylemeze, amely szép sikereket hozott a csapatnak.
Új albumról egyelőre még nincs hír, ám a Zuberoa Aznárez énekesnő vezette zenekar aggasztó hírekkel jelentkezett közösségi oldalain. Kiderült: az egyik tag (akinek nevét nem fedték fel) komoly egészségi problémákkal küzd, ezért egy ideig nem állnak színpadra, nyári fesztiválkoncertjeiket is törölni kellett.
"Őszinte sajnálattal jelentjük be, hogy egyik szeretett tagunk egészségügyi problémái miatt kénytelenek vagyunk lemondani a június 21-re tervezett koncerteket a Rock Premium fesztiválon és a június 22-i fellépést a Koba Live-on. Szomorúan tudatjuk ezt a hírt, de az egészségnek mindenképpen az elsőnek kell lennie. Tiszta szívből elnézést kérünk minden kellemetlenségért, amit ez okozhat a fesztiváloknak és minden nagyszerű rajongónknak, akik alig várták, hogy láthassanak minket a színpadon. Nagyon reméljük, hogy hamarosan minden rendben lesz és újra megoszthatjuk a zenénket mindannyiótokkal. Szívből köszönjük a megértéseteket. Sok szeretettel, Diabulus in Musica."
Az OSKAR Records és az Independent Music Market gondozásában, 2024. június 7-én megjelenik a magyar MAYA zenekar "Fading Tomorrow/Elmúló holnap" című, kétnyelvű albuma CD-n és az összes streamingszolgáltató kínálatában.
A MAYA tapasztalt és lelkes zenészekből álló, 2017-ben alakult magyar progresszív rock/artrock zenekar. Első projektjük a Tibeti Halottaskönyvre épülő koncept album színpadra vitele volt "Exit" címmel.
Az együttes nem a könnyebb utat választotta - már régen elkötelezte magát ennek az izgalmas műfajnak az életben tartása mellett. A zenekar Elmúló holnap című albumán a klasszikus progresszív rock legjobb hagyományait, a neoprog hangzását és szemléletét egyesíti, gazdag hangszereléssel, alaposan kidolgozott instrumentális részekkel, érzelmes dallamokkal, magával ragadó erővel és olyan klasszikus hangszerek használatával, mint a Moog szintetizátor és basszuspedál, valamint a Rickenbacker basszusgitár. Az album 6 számot tartalmaz: 4 hosszú, hamisítatlan progresszív rock és 2 rövidebb, de mégis izgalmas dal kapott helyet a korongon.
A lemezen az első, címadó szerzemény egy igazi, hosszú - 13 perces, stílusában, hangszerelésében is változatos prog darab. Himnikus dallamok, húzós riffek váltakoznak tört ritmusképletekkel és nem maradnak el a nagyívű szólók sem. Vállaltan fellelhető némi YES hatás, a szó legjobb értelmében. Ezután egy rövidebb szám következik, ahol Garda Zsuzsi megcsillantja kivételes énektudását. A különleges hangszerelés, érdekes effektek használata teszi egyedivé a Zuhanás című tételt. A harmadik dalban képzeletbeli tükröt tartva magunk elé, igazi énünket keressük, szenvedve, szembe nézve démonjainkkal.
A Föld és Ég című szerzemény megmutatja a zenekar komponálási és hangszerelési tudását, három szólamú acapella éneklés mellett dallamok kergetőznek gitár és billentyűk között és megdörren a basszuspedál is. Az Ébredj fel! egy kis klasszikus átdolgozással kezdődik, amit legtöbben felismernek majd: Verdi dallamait idéztük meg. Némi keleties íz is fellelhető a zenében a klasszikus progresszív stílusjegyek mellett. Az utolsó dal egy kis gyöngyszem, látszólag egyszerű, nem hivalkodó, de az apró trükkök itt sem maradnak el és a melódia szívmelengető.
A progresszív rock művek szövegei méltóak a zene igényességéhez, nem is lehetne másként. Az albumon a dalszövegek elsősorban az emberi létről, a sorsról és a jelenkor nehéz belső és külső történéseivel való megküzdésről szólnak. A mondanivaló tükrözi félelmünket a holnaptól, parányi voltunkat az univerzumban, függésünket a természettől. Mesék szólnak a máról, a holnapról, zuhanó angyalokról, bölcs óriásfákról, Földanyáról és Égatyáról, félrevezetett tömegekről és még sok minden másról.
A lemezborító grafikája Ducsai Zoltán festőművész egyik művének felhasználásával készült, láthatjuk benne annak esszenciáját, amiről a lemez szól.
Lemezbemutató koncert: 2024.07.12. TEMI Fővárosi Művelődési Háza (FMH) 1119 Budapest, Fehérvári út 47.
További információk a zenekarról és a koncertről a zenekar Facebookoldalán.
A kanadai zenekart sokáig a nu metal képviselőjeként jegyezték, ám nemrég elmondták: a hamarosan boltokba kerülő lemez sokféle műfajban megállja majd a helyét, és nem tartják már magukat kimondottan nu metal bandának.
Nemrégiben a 105.5 WDHA rádióállomás vendége volt Morgan Lander énekes, aki arról mesélt, milyen volt a húszas éveikben zenélni, és most hogyan éli meg a dolgot. Korábban elárulta: ha valaki tíz évvel ezelőtt azt mondja nekik, hogy valaha zenélnek még együtt, nem hitték volna el.
"Amikor fiatal vagy, a pillanatnak élsz. Őszintén szólva, nem gondoltam volna, hogy 42 évesen is ezt fogom csinálni. Nagyon jó érzés, hogy van egy újabb esélyünk, és izgatottak vagyunk. A zenéért élünk! Hihetetlen, hogy az emberek mennyire izgatottak az új album miatt, és mi ebben nagyon benne vagyunk most!"
- kezdte az énekesnő.
A csapat nem kis nehézségekkel találta szemben magát az elmúlt években. 2017 februárjában akkori basszerosuk, a 31 éves Trish Doan tragikus hirtelenséggel elhunyt, gondjaik akadtak a kiadójukkal, és a Lander-testvérek édesapja, egyben menedzsere, Dave is meghalt.
"Fiatalabb korodban a rossz dolgokat úgy éled meg, mintha vége lenne a világnak, ráadaásul mi a közönség szeme láttára nőttünk fel, a rajongók előtt éltük át minden fájdalmunkat, és ez nagyon rossz volt. Szerencsére Mercedes (Morgan húga, a Kitte dobosa - a szerk.) és én nagyon rugalmasak vagyunk. Amikor az élet ilyen dolgokat dob eléd, az egyetlen, amit tehetsz, hogy leporolod magad, felállsz és mész tovább."
"A közös zenélés az életünk, erre születtünk. Néha tényleg el kell kicsit távolodni egy adott helyzettől, hogy megértsd, miként hat a te életedre és hogyan mások életére. Részben erről szólt a Kittie 13 éves szünete, amely alatt azt is láttuk, hogy az emberek szeretik a zenénket és továbbra is visszavárnak minket."
Így zárta sorait:
"Idősebbek lettünk, a tapasztalatok útján bölcsebbé is váltunk, felfrissültünk, és jó pár gödörből kimásztunk, mindez pedig csak több izgalmat teremt. Mint amikor tudod, hogy voltál már ilyen helyzetben, és képes vagy értékelni minden apró dolgot, ami ezzel az egésszel jár, a jót és a rosszat egyaránt. Jelenleg a dolgok fantasztikusnak tűnnek. Ezt nem tudom eléggé hangsúlyozni. Nagyon hálásak vagyunk."
1996 óta színesíti a metalzenei palettát a Within Temptation, 28 éve tartó pályafutásuk alatt pedig rengeteg remek albumot, koncert DVD-t és sok egyéb értékes dolgot tettek le ama bizonyos asztalra. A kezdetben szimfonikus, mára modern metalt játszó zenekar rengeteg más csapatot inspirált és inspirál a mai napig, köszönhetően azon tehetségüknek, hogy mindig képesek megújulni.
Az együttes eddigi munkásságát ismerték el a napokban hazájukban, Hollandiában - Sharon den Adel énekesnő és férje, Robert Westerholt vették át az idei Buma Awards-díjat.