Közel egy héttel ezelőtt vált meghallgathatóvá a Nightwish vadonatúj szerzeménye, a Perfume Of The Timeless, amely több, mint nyolc perc hosszúságú, és egy igen látványos képi világgal bíró kisfilmet készített hozzá a zenekar.
Bár a dal kapott rendesen a kritikákból, mégis jóval több embernek tetszik az újdonság, hiszen alig néhány nap alatt több, mint egymillióan nézték meg a felvételt, amely a csapat szeptember 20-án boltokba kerülő tizedik albumának, a "Yesterwynde"-nek az első kislemezes tétele.
Tuomas Holopainen, a banda alapítója most az együttes életében bekövetkezett változásokról beszélt egy internetes metalmagazinnak, az interjúból pedig kiderült: bár voltak nehezebb időszakok, a tagok végeredményben elégedettek a jelenlegi felállással.
A rengeteg tagcsere és távozás természetesen hatással volt a munkájukra - legutóbb Marko Hietala intett búcsút zenésztársainak 2021 januárjában, helyét a Wintersunból ismert Jukka Koskinen vette át.
Jukka annyira földhözragadt személyiség, hogy nagyon könnyű vele dolgozni. A basszusgitárosi tudása hatalmas, egészen más, mint ahogyan Marko játszott, ami persze szintén új fűszert hozott a zenénkbe. Szóval csak pozitívan nyilatkozhatok az egészről. Sok olyan zenekar van a világon, amelynek már egyetlen eredeti tagja sincs.
- kezdte mondandóját, majd eképpen folytatta:
Azt hiszem, ha a zene jó, akkor csak az a lényeg. Lehet, hogy egyesek számára egy csapat annyira szent, hogy nem bírják elviselni, ha már nincs a tagok között egy bizonyos ember, hiába játszanak jó zenét, de én nem osztom ezt az álláspontot. Én csak a zenére figyelek, nem a mögöttük álló emberekre. Nekem csak ez számít.
A Perfume Of The Timeless-ből hallható, hogy az együttes visszatér a nagyzenekari hangzáshoz, a kislemez kiválasztásáról pedig így mesélt Holopainen:
Amikor leültünk tárgyalni a Nuclear Blast-tal, mondtam, hogy az első dal a Perfume Of The Timeless lesz, amely nyolc és fél perces, és a refrén csak 3:30-nál jön. Ők azt mondták: "Tökéletes!" Azt hiszem, ennek köze van ahhoz a tényhez, hogy hosszú örökségünk van. Mert ugye mindig azt hallom, hogy a Spotify-on az a jó, ha 15 másodperc után elkezdődik az ének, különben az emberek tovább lépnek, mert nem képesek hosszabban odafigyelni.