Nyáron Carla Harveybejelentette, hogy elhagyja a Butcher Babies-t, és a jövőben csak Heidi Shepherd-öt láthatják a rajongók. A közleményben nem részletezték a döntés okait, azonban ismert, hogy 2023 őszén Carla komoly szemműtéten esett át. Ám leszögezte: még hallani fogunk róla.
Tartotta magát az ígérethez, ugyanis ma bejelentette: visszatér a zenéléshez, The Violent Hour néven hozta létre új projektjét.
"Jön! Az elmúlt 6 hónapban teljes szívvel és lélekkel dolgoztam az új projektemen, a THE VIOLENT HOUR-on. Alig várom, hogy végre hallhassátok! Figyeljétek a frissítéseket, mert bár lassabban halad, mint reméltem... de elképesztően izgatott vagyok!"
Ma landolt a boltok polcain a Nightwish tizedik sorlemeze, a "Yesterwynde", amely a 2015-ös "Endless Forms Most Beautiful" által elkezdett és a 2020-as "Human :II: Nature" által folytatott trilógia záró darabja. A zenekar eddigi legerősebb, legmonumentálisabb műveként jellemezte korábban a kiadványt, amelyről elsőként a Perfume Of The Timeless, majd a The Day Of..., harmadikként pedig az An Ocean Of Strange Island című szerzeményeket hallhattuk.
A mai nappal nemcsak az album látott napvilágot, hanem a negyedik kisfilmes dal is megkérkezett - a Lanternlight az elmúlás és az emlékezés témáját járja körbe.
Miután 2021 februárjában elhagyta a Delaint, a holland művésznő nem vesztegette az idejét. Charlotte Wessels még ugyanazon év őszén kiadta első szólóalbumát "Tales From Six Feet Under" címmel, majdnem pontosan egy évvel később pedig érkezett utódja, a "Tales From Six Feet Under Vol II".
Bár ezek a kiadványok nem kifejezetten metallemezek voltak, mégis igazán kellemes hallgatnivalónak tartom őket. Charlotte évekkel ezelőtt mesélte, hogy zenei ízlése mindig is sokrétű volt. Kamaszkorában gyakran készített magának válogatáskazettákat, amelyeken a Spice Girlstől a Metallicáig mindenféle stílus helyet kapott. Ez az eklektikus ízlés mindkét albumon érzékelhető volt, és tökéletesen működött is.
Az énekesnő idén tavasszal jelentette be, hogy érkezik harmadik albuma, amely ma "The Obsession" címmel került boltokba. Még az első klipes dal, a The Exorcism debütálása előtt Charlotte elárulta, hogy ez az album sokkal keményebb hangzást képvisel majd, mint az előzőek. És valóban, a fent említett dal rendkívül erőteljes lett, amelyet követtek a látványos videóval bemutatott Chasing Sunsets, a honfitárs Epica-frontasszony Simone Simons-szal közösen készített Dopamine, a The Crying Room, és tegnap felkerült a YouTube-ra az Ode To The West Wind is, amely különlegessége, hogy Alissa White-Gluz, az Arch Enemy énekesnője is szerepel benne.
Charlotte felfedte, hogy az album komoly érzelmi témákat feszeget, mint a menekülés, a félelem, a megszállottság, a kényszerbetegségek és a szomorúság – érzések, amelyeket ő maga is átélt. A Dopamine például az antidepresszánsok mellékhatásairól szól, amivel az énekesnő is szembesült, míg a The Crying Room az első koncertje után íródott a Covid-járványt követően, amikor egy külön szobában sírhatta ki magát, anélkül, hogy a többiek kedvét hazavágta volna. Apropó, többiek: Charlotte zenésztársai nem mások, mint Otto Schimmelpenninck Van Der Oije basszeros, Timo Somers gitáros, Joey de Boer dobos és Sophia Vernikov billentyűs, akik közül Otto és Timo egy időben dobbantottak az énekesnővel a Delain fedélzetéről. Az album társadalmi és környezetvédelmi kérdéseket is boncolgat: a Chasing Sunsets-ben a pazarló életmód és a nélkülözés egyaránt jelen van, és Charlotte a világ jelenlegi helyzetét az Éhezők viadala című filmhez hasonlította.
A lemezt rengeteg mély érzelem járja át – szerelem, elmúlás, emlékek és bátorság. Olyan érzések, amelyekkel bárki azonosulhat. Charlotte nem fél megénekelni, hogy az élet néha sötét vizekre sodor bennünket, de ez nem a vég, hanem inkább lehetőség az önismeret mélyítésére, amely végül javunkra válhat.
Bár ez az album sem kifejezetten metal, tény, hogy keményebb hangzást kapott az előzőeknél. Természetesen a lágyabb, líraibb, érzelgősebb, olykor kimondottan melankolikusabb dallamok sem hiányoznak – mint például a Serpentine vagy a Praise –, de a Vigor+Valor az album egyik legerőteljesebb darabja. Az instrumentális Breathe pedig gyönyörűen vezeti át a hallgatót a Soft Revolution 2024-es verziójába, amely a korong záró tétele.
Charlotte-ot nincs értelme beskatulyázni. Aki kőkemény metalt vár az albumtól, lehet, hogy csalódni fog, de aki készen áll arra, hogy szembesüljön saját félelmeivel és démonaival, mindezt egyedi és kellemes zenével kísérve, az biztosan imádni fogja ezt a lemezt – ahogyan én is. Charlotte albuma sokszínű, kísérletező, de nem fullad unalomba. Mindig is közel álltak hozzám a pszichológiai és önismereti témák, ez a dalcsokor pedig valóban végigvezet a különféle mentális állapotokon. Nemcsak a bátorság és a hősiesség jelenik meg a szövegekben, hanem a csontig hatoló félelem, a pánik és az összeomlás is. Mégis, a dalok végső soron pozitív üzenetet hordoznak, segítve megtalálni a fényt a sötétségben.
Charlotte Wessels pénteken jelenteti meg harmadik szólóalbumát "The Obsession" címmel. A holland művésznő elmondta: ez a lemez jóval keményebb hangzású lesz, mint korábbi munkái.
Eddig négy dalt mutatott be a nagyközönségnek az új albumról: The Exorcism, Chasing Sunsets, a Simone Simons (Epica) közreműködésével készült Dopamine, valamint a The Crying Room láttak napvilágot. A napokban bejelentette, hogy az ötödik kislemez, az Ode To The West Wind is megjelenik a lemez kiadása előtt, amely számban az Arch Enemy énekesnője, Alissa White-Gluz is közreműködik.
"Örömmel mutatom be a The Obsession ötödik kislemezét, amely egy újabb együttműködés a csodálatos Alissa White-Gluzzal. Sok közös dalunk klasszikus költészetet idéz, és az "Ode to the West Wind" című legújabb dal Percy Shelley azonos című versén alapul. Shelley verse a természet megzabolázhatatlan erejét és az ember örökségéről való gondolatait tükrözi. A klipben az emberiség természetre gyakorolt hatását vizsgáltuk, ikonikus műalkotások újragondolásával, mint például Caspar David Friedrich "Vándor a ködtenger felett" és Raffaello kerubjai a Sixtusi Madonnáról, de szennyezéssel átitatva, szemétből készült szárnyakkal és mérgező hulladékkal borítva"
- vezette fel az újdonságot az énekesnő.
A dalhoz természetesen kisfilm is készült, amely a Charlotte-tól megszokott látványosságot és minőséget hozza, íme:
Veteránnak számít a magyar könnyűzenében Pintácsi Alexandra, közismert nevén Szandi, aki mindössze 14 évesen debütált első lemezével. Még meglepőbb, hogy ő a legfiatalabb platinalemezes előadó hazánk történetében. Eddig húsz nagylemezt adott ki, és turnézott Japánban is.
Most azonban új kihívások elé néz, hiszen megalapította a Szandi Rock Band nevű zenekarát. A csapat tagjai között található férje, Bogdán Csaba, valamint Alapi István és Wirth Zoltán, akikről a GARDA kapcsán már olvashattatok a blogon. Szandiék első videoklipje már elérhető, amelyben több rock klasszikust is hallhatunk.
A holland zenekar nemrégiben jelentős figyelmet kapott a közösségi médiában egy Instagram-poszt kapcsán. Sharon Den Adel, a csapat énekesnője egy interjúban fedte fel, hogy egy egyszerű, Pride-ot támogató Instagram-poszt miatt rengeteg követőt veszítettek.
A németországi Radio Bob! rádiónak adott interjúban Sharont eredetileg arról kérdezték, hogy tudatában van-e annak, hogy az együttes Instagram-követőinek száma átlépte a 400 ezret, ekkor árulta el, hogy valójában ennél többen követték figyelemmel a zenekart.
"Valójában elértük a 420 ezret, de ebből 20 ezret elveszítettünk, mert közzétettünk egy posztot a hollandiai Pride-ról. Csak annyit írtunk, hogy ez az egyenlőséget jelenti, és emiatt az egyetlen poszt miatt ennyien leálltak a követésünkkel."
- mesélte az énekesnő, aki nem titkolta megdöbbenését a történtek kapcsán.
"Nem zavart, hogy elveszítjük ezeket a követőket, de persze nagyon meglepett. Az döbbentett meg, hogy ennyi embert felzaklatott ez az üzenet. Elgondolkodtam, hova tart a világ. Szomorú voltam, hogy csupán azért, mert kiálltunk az egyenlőség mellett, és arról beszéltünk, hogyan kellene bánnunk az emberekkel, ilyen reakciót váltottunk ki."
Az énekesnő szerint ez az eset jól tükrözi, hogy az emberek hogyan reagálnak a társadalmi változásokra, és hogyan gondolkodnak ezekről. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egyáltalán nem bánta meg a poszt közzétételét:
"Valójában örülök, hogy így történt, mert ez segített megtisztítani a követőtáborunkat. Aki nem tud kiállni az egyenlőség mellett, az nem igazán azonosul velünk. Komolyan, ki ne támogatná az egyenlőséget? Ez annyira alapvető dolog."
Az együttes nem először veri ki a biztosítékot társadalmi és politikai állásfoglalásai miatt. Sharon és társai nyíltan kiállnak Ukrajna mellett az országot sújtó háborús konfliktus kapcsán, legutóbbi albumuk, a "Bleed Out" címadó dala pedig egy még mélyebb, emberi jogi kérdést vet fel. A szám ihletője Mahsa Amini tragikus története volt. A 22 éves iráni lány 2022 szeptemberében vesztette életét, miután az erkölcsrendészet őrizetbe vette, mert nem viselt hidzsábot. A nyilvánosságra került orvosi jelentések szerint Mahsát a rendőrségi fogvatartás során súlyosan bántalmazták, ami végül a halálához vezetett.