Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Gyásztanácsadói múltjáról mesélt Carla Harvey

2021. szeptember 01. - Jurancsik Eszter

47168802_10215910489809077_6605920221079273472_n.jpg

Készül a Butcher Babies új nagylemeze, amely anyagról ugyan még nem tudni, mikor és mely kiadó gondozásában jelenik majd meg, de több dalt is hallhattunk már róla: a Bottom Of A Bottle-t, a Sleeping With The Enemy-t, a Yorktown-t, a  Last Dance-t, tegapelőtt pedig az It's Killing Time, Baby! című szerzeményt. 

Carla Harvey, a Los Angeles-i csapat egyik énekesnője mindig is vonzódott a halállal kapcsolatos dolgokhoz, egy ízben elhintette, hogy nagy álma egy saját ravatalozót nyitni, ugyanis elvégezte az ehhez szükséges képzést, emellett okleveles életvezetési tanácsadó is. Most újabb gondolatokat osztott meg az énekesnő a témában, egy podcastben ugyanis gyászanácsadói és halottbalzsamozói múltjáról is beszélt.

Mint azt felfedte, családja egyáltalán nem volt elragadtatva tervétől, hogy balzsamozó legyen.

"Ez egy igen szemléletes dolog. Elmész egy temetésre, de nem gondolsz bele, hogy a holttest hogyan jutott el a koporsóig, ahol annyira >>frissnek<< látszik. Ez teljesen más, mint amire gondolsz. A balzsamozás elég kemény dolog. Én is voltam boncmester. Kicsit durva és véres tud lenni, és azt hiszem, hogy az ember >>érzéketlenné<< válik, ha már csinálta. Inkább olyan, mint egy tudományos projekt."

- kezdte fejtegetni gondolatait, majd eképpen folytatta:

"De ez olyasmi, amit a legtöbb ember nem lát és nem akar látni, és biztosan nagyon nehezen tudná kiverni a fejéből. Épp most mondtam Charlie-nak [Charlie Benante, az Anthrax dobosa] a minap, miközben steak-et ettünk, hogy egy ideig nem is ettem húst, amikor elkezdtem a balzsamozó tanfolyamot. Mert amikor felnyitod a testet, és rájössz, hogy Te is steak vagy ... Valami átjárja az embert. A balzsamozás és a boncolás után sokkal nagyobb tisztelettel kezdtem el bánni a testemmel, rájöttem, mennyire szerencsések vagyunk, hogy felállhatunk és járhatunk. Tényleg megérzed, hogyan működik a tested. Mi mindannyian ilyen finomra hangolt lények vagyunk, akik egyenesen járnak és őrült dolgokat csinálnak."

711c91f05f62ae30ab283dc854ec7aa4.jpg

Carla szerint mindenkinek jót tenne, ha elmenne egy emberi testről szóló kiállításra, hogy lássa, milyen is belül. A boncolások alkalmával -ahol csecsemőket és idős embereket egyaránt felnyitott- megtanulta értékelni a saját testét is.

Az énekesnő dolgozott gyásztanácsadóként is, erről így mesélt:

"Gyásztanácsadóként nemcsak a szeretteiket elveszített embereknek segítettem. Beszélgettem olyanokkal is, akik éppen egy váláson voltak túl vagy éppen a munkahelyüket veszítették el."

- ezek a veszteségek szintén feldolgozást, "gyászolást" igényelnek, ez közismert tény.

"És igen, segítettem olyanoknak is, akik haldokoltak, segítettem a végrendeletük elkészítésében, a szeretteiknek pedig elmagyaráztam, hogy mi zajlik most a haldoklóval. Segítettem nekik is a papírmunkákban, de olykor csak ültem velül szemben és fogtam a kezüket..."

- zárta sorait.

Hallgasd meg a podcastet itt!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr8916677428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása