Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Liv Kristine: "Fel akartam adni a zenélést"

2023. június 07. - Jurancsik Eszter

lk.jpg

"River Of Diamonds" címmel adta ki immár hatodik szólóalbumát Liv Kristine. A Leaves' Eyes egykori frontasszonya 1998 óta ténykedik szólóban is, kiadványaival pedig egytől egyig szép sikereket könyvelhetett el.

A napokban Bryan Reesmannak adott interjút az énekesnő, aki mesélt karrierjéről és arról, hogy egy ideig tanárként is kereste kenyerét.

47 éves vagyok, életem közepén állok, és úgy érzem, most kezdődik a >>második életem<<. Ez csodálatos érzés, a "River Of Diamonds pedig olyan, mintha a második életem első lemeze lenne.

- kezdte sorait Liv, aki korábban elmondta: ez a korong az intenzív hitelesség és a korlátlan kreativitás útját járja.

Azt is tudni lehet, hogy a norvég énekesnő tanárként is dolgozott, amibe akkor vágott bele, amikor fia, a most 19 éves Leon iskolás lett. Akkoriban rengeteget volt úton a Leaves' Eyes-szal, exférjével, Alexander Krullal pedig egy németországi magániskolát választottak fiuk számára, így nem jelentett gondot számukra gyermekük taníttatása.

14 évvel ezelőtt Leon általános iskolájában tanítottam. Akkor kezdődött a tanári pályám, ám nem kaptam pedagógusi képzést. Tanultam nyelvészetet, ősi nyelveket, nyelvelsajátítást, de azt nem, hogy mi kell a tanításhoz. Azonban ez mindig is a véremben volt. Így amikor Leon általános iskolájának igazgatója megkért, hogy támogassam az intézményt, örömmel vállaltam el. Ez adott némi szabadságot, hogy Leon velünk utazhasson, később pedig minden iskolájával így folytatódott.

lk_presse_1_credit_m_rohrbach.jpg

2016 tavaszán, amikor távozni kényszerült a Leaves' Eyes köreiből, Liv élete fenekestül felfordult. A zenekarral való csatározás mellett elveszítette a fő bevételi forrását, állás után kellett néznie. Ekkor került kapcsolatba egy olyan speciális iskolával, ahol autista gyerekek tanultak. 

Sok tapasztalatot szereztem akkoriban, és hihetetlen empátiát érzek az autista gyerekek iránt. Dolgoztam árva és Down-szindrómás gyerekekkel is. Ez egy csodálatos élmény és egy csodálatos utazás volt! 

Liv 2021 nyarán ment férjhez dán származású párjához, Mikkel-hez, és 2022-ben Svájcba költöztek, mindeközben Liv jobban megismerte önmagát is.

Eltartott egy ideig, mire felismertem, hogy egy nagyon nehéz időszakon kellett keresztülmennem, fel kellett oldanom néhány blokkot és traumát. Meg kellett szabadulnom néhány poros rétegtől ahhoz, hogy valóban lássam, mit akarok csinálni az életemmel. Hogyan tudom szolgálni a világot? Hogyan lehetek igazán hiteles?

2018 őszén akkori jegyese, Mario stroke és szívroham következtében elhunyt, Liv és fia pedig összetörtek. Ám néhány hónappal később érkezett Mikkel, aki újra elhozta a boldogságot az életükbe. 

Néhány évvel ezelőtt kiadtam a Have Courage Dear Heart című EP-met. Ezt a mondatot tetováltattam a szívem alá, amikor Mikkellel találkoztam. Akkor elhatároztam, hogy abbahagyom a zenélést. Se zenekar, se színpad. Egyszerűen ki akartam szállni az egészből. 

Végül persze ez nem történt meg, hiszen Liv nemcsak új lemezt jelentetett meg, hanem 2017 óta húga, Carmen Elise Midnattsol nevű csapatának is az énekesnője. 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr4318141282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása