Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Tarja: "Mindig hálás leszek a rajongóimnak!"

2023. március 01. - Jurancsik Eszter

ttt4.jpg

Idén lesz 18 éve, hogy Tarja Turunen távozni kényszerült a finn Nightwish köreiből, azóta pedig egy igen sikeres, gazdag szólókarriert épített fel gyakorlatilag a nulláról, és ez az út lassan 16 éve tart. 

A színpadon egy energikus, mindig vigyorgó művészt láthatnak Tarja rajongói, akiről sugárzik a boldogság és az önbizalom. Ám ez nem mindig volt így, különösen akkoriban, amikor a zenekar által ismertté vált a neve a metal szcénán belül. Erről és jó pár érdekességről mesélt nemrégiben az énekesnő egy internetes magazinnak.

Amikor először turnéztunk a Nightwish-sal Európában, nagyon izgalmas volt. Úgy vettem észre, hogy már akkor nagy érdeklődés vett körbe minket, és engem, mint énekesnőt igen különlegesnek tartottak az emberek. Sokan voltak kíváncsiak a koncertjeinkre, mi pedig úgy gondoltuk, megmutatjuk, mit tudunk. Ám abban az időszakban még elég félénk voltam és próbáltam magamévá tenni a rock and roll-életformát. Én voltam az egyetlen lány a turnén, és ez akkoriban még szokatlan volt.

- kezdte sorait az énekesnő, aki egy ízben elmondta: nem kellett "tököket növesztenie", hogy elfogadja a közönség, mert a kemény munka elég volt ehhez. Ugyanakkor azt is megemlítette: tudja, hogy sok nőnek kemény harcokat kellett vívnia.

nw99.jpg

A Nightwish karrierjének beindulásakor 22 éves voltam, még nagyon fiatal. Ma már 45 éves vagyok, szólóban ténykedek, és emellett családot is alapítottam. Mindig reális célokat tűztem ki magam elé. Meg kellett tanulnom, hogy elnézőbb legyek magammal, erősítenem kellett az önbizalmamat, valamint igyekeztem meglátni annak a pillanatnak a pozitivitását, amelyben élek. Azóta sok minden változott, de a bennem lévő gyermek nem halt meg, és keményen küzdök azért, hogy életben tartsam. A zene fiatalon tart!

- jelenti ki határozottan Tarja, aki a csaknem 16 éve tartó szóló munkássága során számtalan más művésszel dolgozott együtt. De vajon melyik együttműködésre a legbüszkébb?

A Van Canto jelenléte az Anteroom Of Death című dalomban csodálatos volt, a Within Tempationnal pedig felvettünk egy számot, ami az egyik legsikeresebb klipjük is lett!

- utalt itt a holland zenekar Paradise (What About Us?) című szerzeményére, amely Sharon den Adelék 2014-es "Hydra" című albumán kapott helyet. De Tarja szeretettel emlékszik vissza például a Doroval vagy Alissa White-Gluzzal (Arch Enemy) való közös munkáira is. Elmondta: számtalan művész van, akivel szívesen dolgozna együtt a jövőben.

2022 decemberében Tarja kiadta első válogatásalbumát, amely a "Best Of Tarja: Living The Dream" címet viseli (kritika ITT), és a számára legkedvesebb szerzemények szerepelnek a dupla pakkos kiadványon. Azt is megtudhattuk, hogy az eddigi legnagyobb kihívást első szólólemeze, a "My Winter Storm" jelentette számára, hiszen míg a Nightwish tagjaként nem ő írta a dalokat, addig szólóénekesként ez is az ő feladata lett.

A "My Winter Storm"-mal való munka időszaka nehéz időszak volt számomra. Nekivágtam az ismeretlennek, miközben nem tudtam, mit várhatok a jövőtől. Mindenki meg akarta mondani, hogy mit kellene tennem és mit kellene elkerülnöm, ám én csak szerettem volna megtalálni a saját utamat.

img-8864.jpg

Nagyon örülök, hogy képes voltam elterelni a figyelmemet azokról a dolgokról, amelyek akkoriban történtek, és ha visszatekintek arra az időszakra, büszkén mondhatom, hogy a szólókarrierem ártatlan és érzelmes kezdete volt. Szárnyakat adott ahhoz, hogy elinduljak a saját utamon, és örökké hálás leszek a rajongóimnak, akik támogattak abban a nehéz életszakaszomban. Boldog vagyok, hogy sikerült ilyen széles skálán mozgó és tartós karriert építenem, mindezt szeretettel és nagy körültekintéssel.

Tarja legutóbbi stúdióalbuma, az "In The Raw" 2019-ben jelent meg. Arra a kérdésre, hogy miként látja most a korongot, változtatna-e rajta valamit, eképpen felelt:

Semmit nem változtatnék rajta! El kellett viselnem azokat a pofonokat, amelyeket az élet adott nekem, hogy azzá váljak, aki ma vagyok. Szabadon alakíthatom a karrieremet, és ez a művészi szabadság egy felbecsülhetetlen értékű! Büszke vagyok erre a lemezemre, mert segített leküzdeni az élet hozta problémákat, és most is segít, amikor élőben énekelem a dalokat. 

2021 őszén fedte fel Tarja, hogy 2018 szeptemberében agyvérzést kapott, amelynek okaként a stresszt nevezte meg. Szerencsére az időben elkezdett kezeléseknek hála, az énekesnő teljesen felépült, nem maradt nyoma a betegségnek, ám egy évébe telt, mire feldolgozta a történteket. Felépülése után kezdte írni az "In The Raw' dalait, mintegy terápiaként, a Tears In Rain című dal pedig kimondottan ezt a szörnyű élményt dolgozza fel.

Ez a karrierem legszemélyesebb albuma. A stroke ráébresztett arra, hogy többé nem kell a saját árnyékomban élnem. És ehhez a jövőben is tartom magam!

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr5118061512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása