Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Tarja: "Teljesen más szólóművészként turnézni"

2023. november 10. - Jurancsik Eszter

398079708_6160750884025072_6607623204156752730_n.jpg

A mai napon jelent meg Tarja Turunen új karácsonyi műve, a "Dark Christmas", a finn énekesnő azonban most nem e korongról mesélt egy ausztrál metalmagazinnak adott interjújában, hanem arról, hogyan hatott szóló munkásságára a Nightwishban töltött kilenc év. 

Elmondta: szólóművészként teljesen más útra kelni a világban, mint egy zenekar tagjaként.

Természetesen a Nightwish-nak köszönhetően megtapasztaltam, milyen is egy turné, és hogyan lehet túlélni az ezzel járó őrületet. De egy banda tagjaként járni a világot teljesen más. 

- kezdte fejtegetni a témát, majd így folytatta:

A zenekarnak adtam az arcom és a hangom, fantasztikus zenét csináltunk együtt, de csupán ennyi az egész. Szólóénekesként mindent egyedül csinálok, én írom a dalaimat, míg a Nightwish-ban ez nem az én feladatom volt, én csak elénekeltem őket. Tanulnom kellett, fel kellett építenem az önbizalmamat, és olyan embereket kellett találnom, akikkel együtt tudok dolgozni. Szóval minden nagyon, nagyon más.

2019-ben Tarja elmondta: annak esélye, hogy valaha is visszatérjen a Nightwish köreibe, a nullával egyenlő, azonban Marko Hietalával, aki 2021 januárjában lépett ki a csapatból, többször szerepelt a Raskasta Joulua elnevezésű, speciális karácsonyi koncertsorozaton, illetve nemrégiben együtt énekelték a Nightwish egyik ikonikus szerzeményét, a The Phantom Of The Opera című dalt. Sőt, a két énekes több közös koncertet is ad Dél-Amerikában.

A közös koncertezés az én ötletem volt. Markóval elengedtük a múltat, és minden rendben van közöttünk. Több fellépésünk lesz Brazíliában, Argentínában és még jó pár ország tervben van. 

- fedte fel Tarja, a rajongók pedig már arról is suttognak, hogy talán egy közös lemez is születik.

Pár szóban mellékprojektjéről, az elektronikus zenét játszó Outlandersről is beszélt:

A semmiből jött az ötlete, és teljesen más, mint amit eddig valaha csináltam, és ez nagy kihívás volt! Remek gitárosok alkotják a csapatot, a zene pedig összekapcsolja az embereket, a zene egyetemes és rengeteg érzelmet vonultat fel, amit megoszthatunk. Hihetetlen érzés volt felvenni az albumot. Néha úgy érzem, az idő a legnagyobb ellenségem, hiszen rengeteg projekttel foglalkozom egyszerre, ugyanakkor nagyon élvezem a pörgést!

A teljes interjú megtekinthető itt:

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr3318255341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása