Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Alissa White-Gluz szerint nevetségesek voltak a járványügyi szabályok

2022. augusztus 11. - Jurancsik Eszter

alissawhitegluz-patricullaeus-2022.jpg

12-ével tölti meg a boltok polcait a svéd Arch Enemy legújabb albuma, a "Deceivers". Az eredetileg július 29-re tervezett megjelenést technikai okok miatt kellett elcsúsztatni, ám korábban a csapat határozottan kijelentette: megéri várni az új anyagra, amelyről több kislemezes tétel (Deceiver, Deceiver, House Of Mirrors, Handshake With Hell, Sunset Over The Empire, In The Eye Of The Storm) is publikálásra került.

A korong felvételei éppen a koronavírus-járvány ideje alatt zajlottak, nem könnyű helyzetbe sodorva a zenekar tagjait, különösen Alissa White-Gluzt, aki Kanadában él, és valahogy megoldást kellett találnia szorult helyzetére - elmondása szerint szülőhazája túlzásba vitte az intézkedéseket.

Az elmúlt két évet az Atlanti-óceán két oldalán töltöttem. 2020-ban otthon voltam, Nyugaton, 2021-ben pedig Keleten. Kanadában rendkívül szigorú korlátozások voltak - olyan szigorúak, hogy egy ponton a rendőrség nem volt hajlandó betartatni őket, mert még ők is röhejesnek tartották.

- kezdte sorait az énekesnő, majd elmondta, hogyan oldotta meg korlátozásokkal járó helyzetet:

Alapjáraton nyugodt ember vagyok, és nem igazán ítélem el az embereket a stresszhelyzetben hozott döntéseik alapján, mert nyilvánvalóan senki sem tudta, hogyan kell ezt kezelni. Ez egy teljesen új helyzet volt mindenki számára. Határozottan azt gondolom, hogy nem jól kezelték a helyzetet, ugyanakkor nem tudom, mi lett volna a leghelyesebb megoldás. 2021 sokkal jobb volt, mint 2020. De mindannyian ugyanabban a csónakban eveztünk. A  "Deceivers" elkészítése sok utazást, bizonytalanságot és kockázatot igényelt. Épp a legszigorúbb korlátozások voltak érvényben, amikor valahogy el kellett jutnom Michaelhez (Amott, a banda gitárosa - a szerk.), hogy befejezzem az éneksávjaim rögzítését. Aztán Dániába kellett utaznom, Jacob Hansen producer stúdiójába, de a kanadaiaknak tilos volt Németországba repülniük - onnan mentem volna tovább.

159496808_10151653274709984_3741669208920302352_n.jpg

Nem volt más választásom, Németországba repültem, de nem tudtam, hogy beengednek-e az országba. Végül egy teljes évig Európában maradtam: kibéreltem egy házat Dél-Németországban, hogy ne legyek túl messze a zenekar bázisától, ami Svédországban van. Létrehoztam egy házi stúdiót, ott fejeztem be a felvételeket és a szólólemezemet is ott kezdtem el felvenni.

Így mind az Arch Enemy felvételeit, mind saját anyagának rögzítését folytatni tudta - Alissa nemrég jelentette be, hogy befejezte szólóalbumának munkálatait, ám azr egyelőre titok fedi, hogy mikor jelenik meg a korong. 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr2217905603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása