Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Charlotte Wessels: "Boldog vagyok, hogy a saját utamat járhatom!"

2022. november 06. - Jurancsik Eszter

308131052_647638506717985_2015039378514029482_n.jpg

A holland Delain egykori frontlánya októberben már a második szólólemezét dobta piacra, "Tales From Six Feet Under Vol II." címmel, amely az első "Tales From Six Feet Under" folytatásaként látott napvilágot. 

Korábban Charlotte elmondta: szólóalbumain olyan szerzemények kaptak helyet, amelyeket még a Delain tagjaként írt, ám nem látta, hogy a csapat zenéjébe illenének, így két éve saját Patreon-oldalt hozott létre, amely platformon folyamatosan csepegtette a szerzeményeket.

2021 februárjában jött a megdöbbentő hír, hogy  Delain addig ismert formájában megszűnik létezni. Az ellentétek Martijn és a többiek között abból születtek, hogy a zenész saját projektjeként kívánta tovább vinni az együttest, ahogyan azt eredetileg eltervezte, és csapattársait session-zenészekké fokozná le - ezzel pedig sem Charlotte, sem a többiek nem értettek egyet, így búcsút intettek az alapítónak, aki végül Diana Leah-t választotta új frontasszonynak.

Charlotte most egy holland magazinnak adott interjút, amelyben természetesen nem térhetett ki az egykori zenekarával kapcsolatos kérdések elől, de azt is elmondta: nem tervezi, hogy újra egy banda énekese legyen.

Egy zenekar feloszlása olyan, mintha egy hosszú kapcsolat érne véget, és utána nem ugrasz bele egy másikba, legalábbis én így voltam ezzel. Nehezemre is esett volna, hogy másokkal dolgozzak együtt. Sokan megkérdezték, hogy miért nem csatlakozom egy másik csapathoz, de nekik már van egy stílusuk, egy megszokott munkamenetük, nekem pedig tetszett, hogy a saját kreatív utamat járhatom. Tehát érzelmi és gyakorlati okai is voltak annak, hogy nem lettem egy másik zenekar tagja.

312593828_667279961420506_1102591088006677957_n.jpg

- fejtegette véleményét Charlotte, majd elárulta: a lehető legjobb döntésének tartja, hogy afféle mellékprojektként a Patreonon is elkezdett dalokat megosztani. 

Nagyon boldog voltam, hogy már korábban elkezdtem a Patreon-tevékenységemet. Egy ponton elég sok számot írtam, és úgy éreztem, kár lenne a polcon hagyni őket. Akkoriban nem volt szükségem mellékprojektre, mert a Delainnel még mindig tele voltunk tervekkel. Utólag visszagondolva, nagyon örülök, hogy akkor már futott a Patreon-oldalam, mert ha a zenekar feloszlása után kellett volna létrehoznom valamit, az sokkal nehezebben ment volna. Így viszonylag könnyű volt, mert már volt valamim, amire "főállásban" tudtam koncentrálni. Ez sokat segített nekem, mert amikor valami, ami 16 éven át az életed része volt, hirtelen megszűnik, nagyon könnyen egy fekete lyukba zuhanhatsz. Elkezdtem dolgozni az új dalokon és a klipeken, tehát nem is tudtam agyalni a Delain feloszlásán.

- magyarázta az énekesnő, majd arra is kitért, miért vágatta le a haját csaknem teljesen kopaszra májusban, amikor a hollandul íródott Afkicken című dalához forgatott videót.

311518298_662206648594504_9196604610841178953_n.jpg

Szerintem ez egy nagyon menő dolog, csak korábban nem mertem megtenni. Amikor az Afkicken videoklipjén kezdtünk dolgozni, az ötlet akkor konkretizálódott. Filmszerű klipet akartunk forgatni, és nagyon sokat gondolkodtunk a sztoriján. A videóban egy ollóval gyilkolok meg egy embert, és akkor borotváltam le a hajam, hogy minél drámaibb színezete legyen a történetnek. 

Szóba került Charlotte kiadója, a Napalm Records, ahol egyébként a Delain lemezei is megjelentek. Hogyan tudott Charlotte a művészük maradni, annak ellenére, hogy nem kimondottan metalt játszik?

Amikor a feloszlás hivatalossá vált, már akkor jelezték, hogy az ajtó nyitva marad számomra, ha a jövőben bármi mást csinálnék. Boldog vagyok, hogy a saját utamat járhatom, művészi szabadságom is van. A Napalm Records pedig mindig támogatja a művészeit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr3217971832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása