Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Fernanda Lira elárulta, ki inspirálta tiniként

2022. március 22. - Jurancsik Eszter

fotojet_17_1.jpg

Fernanda Lira neve első körben a brazil Nervosa kapcsán csenghet ismerősen, hiszen a thrash metalban nyomuló zenekarnak 2011-től 2020-ig volt énekese. Előadásmódjában a hörgést alkalmazza, emellett mind az előbb említett csapatban, mind jelenlegi együttesében, az old school death metalos Cryptában ő tölti be a basszusgitárosi posztot is.

A forróvérű latina zene iránti szeretete nagyon korán megmutatkozott, már 14 éves korában arról álmodozott, hogy egyszer ő is színpadon állhat. Kevesen tudják azonban, ki is volt a kamasz Fernanda példaképe - erről egy tavalyi Instagram-posztjában rántotta le a leplet, ugyanis az énekesnő, akiért megszállottan rajongott, nem más volt, mint Tarja Turunen, aki még a Nightwish tagja volt, amikor tinédzser éveit taposta.

Gyerekként már ismertem a Kiss és az Iron Maiden zenéjét. Aztán később kitört a DVD-láz, és édesapámtól kaptam két koncertfelvételt is: az egyik a Helloween "High Live"-ja volt, a másik pedig a Nightwish "From Wishes To Eternity"-je. Akkoriban már a dallamos metalért voltam oda, szinte minden nap megnéztem őket és elkezdtem megvenni a lemezeiket. 

- kezdte visszaemlékezését a zenészlány.

Aztán elmentem egy Nightwish-koncertre, és Tarja azonnal a példaképem lett. Egy hét alatt megtanultam az egész DVD-t. Apukámnak megvolt az "Oceanborn" című album, és szinte sokkot kaptam az érzelmektől, annyira tökéletes lemez volt.

- folytatta, azt pedig tudni lehet, hogy nem ő az első énekesnő, akit a finn zenekar ezen kiadványa megihletett, hiszen az Epica frontasszonya, Simone Simons is az Oceanborn meghallgatása után döntött a klasszikus ének mellett.

Onnantól kezdve a nap 24 órájában Nightwish-t énekeltem, de mivel rossz technikát használtam, a hangszálaimon egy ciszta nőtt. Amikor a "Once" megjelent, már nagyon nagy rajongójuk voltam. 2004-ben Brazíliában is felléptek, és én nem aludtam, nem ettem, ott álltam az első sorban. Fáztam, esett az eső és éhes voltam. Aztán néhány évvel később, már szóló énekesként Tarja dedikálást tartott, én pedig mindenképpen el akartam jutni rá, noha korlátozott létszámú esemény volt. A barátaimmal korán felkeltünk és végül bejutottunk. Csak sírtam és remegtem, amikor elmondtam neki, mennyire fontos nekem. A "Wishmaster" lemezt dobtam oda az asztalra, hogy autogramot adjon rá, ahogyan a képen is látható. Ő mindig nagy szenvedélyem volt a metalzenében.

 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernanda Lira (@fefemetal) által megosztott bejegyzés

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr6117787024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása