Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Anette Olzon: "Nappal nővér vagyok, este metal énekes!"

2021. október 14. - Jurancsik Eszter

attachment-anette_olzon_2021.jpg

Anette Olzon igazán nem vádolható a sokoldalúság hiányával. Szólókarrierje mellett több más projektben (The Dark Element, Allen/Olzon, Heart Helaer) is csillogtatja tehetségét, valamint egy nővérképző iskola elvégzése után sikeresen el is helyezkedett egy helsingborgi kórházban.

Az 50 éves, de kirobbanó formában lévő svéd csillag többször mesélt arról, hogy mennyire szereti ápolói munkáját, és még a Nightwish tagjaként eldöntötte, hogy egyszer elvégzi a tanfolyamot, hiszen elmondása szerint mindig is szeretett segíteni másoknak.

Diplomás ápolónő vagyok. Elkezdtem tanulni, és megszereztem az alapképzést, ami pár évig tartott. Immár három éve dolgozom nővérként. Úgy érzem, hogy ez jó "kiegészítőként" a zene mellett. Azt hiszem, jót tesz nekünk, ha más dolgokkal is kapcsolatba kerülünk. Újszülött babákkal dolgozom a szülészeti osztályon, szóval ez tényleg nagyon szép munka. Nappal nővér vagyok, este metal énekes!

5f1ab98e517f6aeeb5a80ba53e7feca3.jpg

- mesélte Anette, aki nyár végén valóra válthatta egyik nagy álmát, és elkedte a szülésznői képzést is.

A téma már csak azért sem áll messze az énekesnőtől, mert három fiúgyermek édesanyja: Seth 20, Nemo 11, Mio 8 éves. Azt is megtudhattuk: férjével, a Pain-basszusgitáros Johan Husgafvellel szerettek volna egy negyedik babát is, és bár Nettie könnyen áldott állapotba került, az első trimeszterben elveszítette a magzatot.

Az énekesnő elmondása szerint harmadik fiával való terhessége is közrejátszott a Nightwishból való eltávolításához:

Ausztráliába mentünk volna turnéra, ám akkorra a terhességem már túlságosan előrehaladott lett volna ahhoz, hogy koncertezzek, ezért megkértem Tuomast, hogy halasszuk el a show-kat a szülés utánra, ő azonban hallani sem akart erről. Amikor felmerült a helyettesítés, először beleegyeztem, ám amikor szóba került Floor Jansen, azt mondtam, ne. Nem tartottam jó ötletnek, mert tudtam, hogy Floort a metalos hangja miatt imádni fogja a közönség, nekem pedig poposabb hangom van. Meg akartam tartani az állásomat.

99755_0_wide_ver1582542460.jpg

Nettie azt is felfedte: jóval kevesebb részesedést kapott a lemezeladások és a koncertek után, és míg a fiúk egy közös vállalkozás tagjai voltak, hiába kérte őket, hogy vegyék be őt is, az énekesnőnek egyedül kellett céget alapítania, sőt a fiúktól kellett kölcsönkérnie annak beindításához.

Egy évvel Anette kiléptetése után a zenekar közleményt adott ki, amelyben tagadták ezeket az állításokat. Elmondásuk szerint az énekesnő személyisége nem passzolt a csapatba, sőt kimondottan káros volt a munkaközösségre nézve. Cáfolták azt is, miszerint Anette nem számíthatott rájuk pénzügyi kérdésekben, és hogy nem kapta meg a neki járó összegeket. Állításuk szerint Anette ugyanúgy az ötödét kapta mindennek, mint a banda többi tagja.

Az énekesnő Strong című albuma szeptember 10-én jelent meg, amelyről ITT és ITT olvashattok kritikát!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr7716720542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása