Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Szülésznőnek készül Anette Olzon

2021. május 26. - Jurancsik Eszter

A Nightwish élén ismertté vált Anette Olzon igazán nem panaszkodhat unalomra: készíti új szólóalbumát, emellett ott van másik két zenekara, a Jani Liimatainennel 2016-ban életre hívott The Dark Element, valamint az Allen/Olzon, amely projektet Russell Allennel viszi. Nemrégiben hallhattuk Magnus Karlsson új csapatában, a csak női hangokból álló Heart Healerben is énekelni.

anette_5.jpg

A svéd énekesnő első albumát 2014-ben adta ki Shine címmel, amelynek gyenge eredményei után úgy döntött, visszavonul a zenéléstől. Elkezdett egy nővérképző iskolát és sikeresen el is helyezkedett újdonsült szakmájában, egy helsingborgi kórházban segíti a betegeket a gyógyulás útján. Ezt követően jött a The Dark Element ötlete, amely csapat 2017-ben kiadott első lemezének sikere visszaadta Nettie önbizalmát, a zenélés örömét.

Most újabb nagyszerű hírrel jelentkezett: augusztustól szülésznői tanulmányokba kezd - ezzel egy régóta dédelgetett álma válik majd valóra. 

Hivatalos blogján így mesélt döntéséről:

Amikor ápolói tanulmányaimat elkezdtem, már akkor álmom és célom volt, hogy egyszer szülésznő lehessek. Már az iskola alatt volt munkám az szülészeten, és a szülőszobában voltam mindazokkal a csodálatos kolléganőkkel, akik készségekkel és tudással figyelték a kismamákat, és rengeteg babát segítettek a világra. Szerettem ott dolgozni, de azt is éreztem, hogy szülésznőként igen nagy a felelősséged, és néha belegondoltam: vajon én is tudom-e kezelni ezt a nagy felelősséget, ha szülésznő leszek?

Az énekesnő végül sikerrel felvételizett a lundi egyetemre, amely nem messze található otthonától, Helsingborgtól, a dél-svédországi Skåne megyében.

nevtelen_10.jpg

Két nappal ezelőtt jött az e-mail, amelyben azt írták, hogy felvettek, és augusztus elején kezdődik a képzés. Mivel korábban már felhasználtam, nincs több kreditem a tanulmányaimhoz, illetve lassan 50 éves leszek, az egyetlen reményem az volt, hogy megkapom a fizetésem az tanulmányok idejére, amely 1,5 évig tart, majd egy szemesztert fizetek a saját, megtakarított pénzemből. Beszéltem a kedves főnökömmel, aki nem sokkal később felhívott, és elmondta, hogy igen, kapok fizetést a tanulmányaim ideje alatt is. Majdnem sírtam, és nagyon hálásnak érzem magam!

Anette három fiúgyermek édesanyja, Seth 20, Nemo 11, Mio pedig 8 éves. Korábban azt is elárulta: férjével, a Pain-gitáros Johan Husgafvellel szerettek volna egy negyedik babát is, és bár könnyen áldott állapotba került, terhessége első heteiben elveszítette magzatát - ám új hivatása által remélhetőleg újra átélheti a babázás örömeit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr1316572892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása