Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Így tanult meg hörögni Tatiana Shmayluk!

2020. december 11. - Jurancsik Eszter

A Jinjer kétségtelenül az utóbbi évek egyik leglátványosabb áttörését hajtotta végre metál-fronton, sokáig csak más bandák előzenekaraként léptek fel, mára viszont már headliner zenekarként töltenek meg komolyabb koncerthelyszíneket.

02082019_jinjer_wacken_nn-02.jpg

Legutóbbi albumuk, a Macro 2019 októberében jelent meg, és a hozzá kapcsolódó turné is igen sikeres volt, ám márciusban a koronavírus-járvány miatt meg kellett szakítaniuk a koncertezést. Ám utolsó fellépéseik egyikét kamerák rögzítették Ausztráliában, ennek eredménye a november 20-án megjelent Alive In Melbourne című koncertlemez. 

Az ukrán csapat arca és hangja a 33 éves Tatiana Shmaylyuk, aki egy pöttöm kiscsaj, torkából mégis egyaránt hallhatunk brutális halálhörgést és tiszta éneket is. A leginkább alt tartományban mozgó fronthölgy most arról mesélt a Loudwire magazinnak, hogyan jött életébe a hörgés, hogyan tanulta meg ezt az előadásmódot.

"15-16 éves voltam, amikor először hallottam hörögni Otep Shamayát, egy barátom mutatta meg nekem az Otep zenéjét. De nem tudtam, hogy ez egy nő torkából jön! Amikor ezt megtudtam, elképedtem és annyit tudtam mondani: >Baszki!!!<"

- mesélte első találkozását ezzel a műfajjal Tatiana, aki ezután barátjával kiment a város szélére, és ott, mínusz 15 fokban gyakorolta a hörgést. Ám a videóból kiderül: Sandra Nasic, a Guano Apes énekesnője is nagy hatással volt rá.

c1c5d4a5ccfbb0726278ad14d1cf8870.jpg

"Amikor a szüleim nem voltak otthon, sokszor a suliból is ellógtam, és a párnámba sikítva gyakoroltam!"

- emlékezett vissza Tatiana, aki korábban elmondta: nem akar énektanár lenni, mint jó pár metálénekesnő, és egy időben annyira félénk volt, hogy még a bandatársai előtt is szégyellt gyakorolni.

"Azt is megértettem, hogy az emberi hang egy állandóan változó hangszer, hogy a hang dinamikája nem mindig ugyanaz, folyamatosan gyakorolni kell, hiszen egy-egy turné kimerítő a hangnak is."

A videó itt megnézhető:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr2616329014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása