Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Anette Olzon még mindig szomorú a Nightwish miatt

Keserű emlékeket idézett fel az énekesnő

2020. március 12. - Jurancsik Eszter

anette-olzon-2019.jpg

 

Anette Olzonnak nem kevés kockázat szakadt a nyakába 2007-ben, amikor is a finnek talán legismertebb metálbandájában átvette a 2005-ben eltávolított Tarja Turunen helyét a mikrofon mögött.

A svéd pacsirtát 500 lány közül választották ki, vele készültek el a 2007-es Dark Passion Play és a 2011-es Imagunaerum címet viselő albumok - előbbi még a 2004-es Once eladásait is überelte.

2012. október elsején jelent meg a sokkoló hír, miszerint Nettie és a fiúk útjai elváltak. A hírek közös megegyezésről szóltak, ám később, 2014-ben Anette felfedte az igazságot: szó sem volt közös megegyezésről, ugyanúgy kirúgták, ahogyan Turunent, csak csendesebb úton, így most már abszolút meg tudja érteni elődje érzéseit. 

Nemrégiben a Metal Addicts nevű internetes metálmagazinnak mesélt akkori érzéseiről, amelyek cseppet sem voltak kellemesek számára.

"Minden egyes alkalommal, amikor mondok valamit a Nightwish kapcsán, hatalmas gyűlölet szakad rám a rajongók részéről, tehát igen óvatosnak kell lennem, ha erről beszélek."

- kezdte Anette.

"Nagyon szomorú voltam a szétválás miatt, hiszen szép éveket éltünk meg együtt a fiúkkal, mielőtt nehezebbé váltak volna a dolgok. Azonban nagyon különböztünk abban, hogyan szeretnénk dolgozni, aminek az az egyszerű magyarázata, hogy én svéd vagyok, ők meg finnek."

485876552b550e9c68f78e7bae45816a-700.jpg

2012 nyarán Anette teherbe esett harmadik fiával, Mióval, és várandóssága első trimeszterében szörnyű rosszullétek gyötörték, amelynek következtében az Észak-Amerikában zajló turné kellős közepén kórházba került. Floor Jansen, Alissa White-Gluz és Elize Ryd helyettesítették pár bulin az énekesnőt, aki sérelmezte, hogy Tuomasék nem kérdezték meg őt a helyettesítésről, valamint nem látogatták meg őt a kórházban.

Mindezt Anette 2014 elején, Shine című szólóalbuma megjelenése előtt tárta a nagyérdemű elé egy finn magazinnak adott interjújában.

"Szórakoztató is volt a csapattal zenélni, tehát sok szempontból szomorú vagyok, hogy ez történt. Ugyanakkor a turnéstressz például nem hiányzik, szinte soha nem voltam otthon. Hat hét távol az otthonomtól, majd hazamentem, de mielőtt kicsomagolhattam volna a bőröndömet, újra turnézni mentünk."

2109962371_44f2890236.jpg

Anette 2014-ben, egy évvel Mio fia születése után elkezdett egy ápolóképző iskolát, és két éve sikeresen elhelyezkedett egy helsingborgi kórházban. 2016-ban az ex-Sonata Arcticás Jani Liimatainennel hívták életre a The Dark Elementet, majd 2019 végén az Adrenaline Mobos Russell Allennel az Allen/Olzon formációt - utóbbi projekt első lemeze március 6-ával jelent meg.

A svéd csillag elárulta azt is, milyen érzés volt Tarja helyét átvenni:

"Minden gyűlöletet én szenvedtem el, és természetesen nagyon nehéz volt kezelni ezt a helyzetet. Ha én lettem volna a Nightwish eredeti énekese, nem kaptam volna ennyi gyalázkodó megjegyzést pl. a Youtube-on. És szomorú vagyok, hogy nem mondhatom el minden érzésemet, mert rögtön támadásokat kapok. De a jó dolgokra szeretettel emlékezem vissza."

- zárta sorait. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr1915516258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása