Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Tarja: "Soha nem kellett többet mutatnom magamból, hogy elismerjenek..."

2022. december 21. - Jurancsik Eszter

img-8853.jpg

Tarja Turunen vitathatatlanul a metal egyik legsikeresebb, legsokoldalúbb énekese. Szólókarrierje több, mint 15 éve tart, ennek méltó megünneplése a "Best Of Tarja: Living The Dream" című dupla pakkos válogatásalbum, amelyen az énekesnő a szívének legkedvesebb dalait gyűjtötte egy csokorba.

A finn szépség tehát kivívta magának az elismerést, noha mielőtt elindította volna szóló munkásságát, igencsak elveszve érezte magát. Elmondása szerint soha nem a külsőségek segítették a sikerhez, hanem a tehetsége és a kemény munka.

Soha nem kellett többet mutatnom magamból, mint amennyit akartam! Akkor kezdtem szólóban ténykedni, amikor a metalt még szinte teljes mértékben a férfiak uralták. Egy zenekar élén álló nő még akkor is újdonságnak számított. 

- kezdte sorait Tarja, aki természetesen tisztában van azzal, hogy sok embernek fontosak a külsőségek is.

E tekintetben szerencsés vagyok, mert tőlem nem várták el soha, hogy többet mutassak a testemből. Elég volt a hangom és a megjelenésem. Ugyanakkor szomorú azt tudnom, hogy nem minden énekesnőnél elegendő mindez. Nekünk, nőknek először meg kellett találnunk a helyünket a műfajon belül. Mert hiába volt akkoriban már pályán például a Lacuna Coil, az Epica vagy az Arch Enemy, a metal akkortájt még mindig egy férfiorientált műfaj volt. Ha nőként egy metal bandában énekelsz, a közönség elsősorban rád összpontosít, rád irányul a legtöbb figyelem. Néhány kolléganőmnek igen komoly harcokat kellett vívnia ahhoz, hogy komolyan vegyék őket.

Természetesen most sem kerülhette el egykori csapatára, a Nightwish-ra vonatkozó kérdéseket.

img-8861.jpg

Azért nekem sem volt mindig könnyű! 2005-ben kirúgtak a zenekarból, a csapattársaim pedig azzal indokolták ezt a lépést, miszerint megváltoztam a férjem, Marcelo miatt. Nagyon meglepődtem ezeken a sorokon! Azonban ekkor egy új fejezet vette kezdetét az életemben. Eleinte nagyon ideges voltam a jövőmet illetően, nem tudtam, hogyan folytassam tovább. Végül persze megtaláltam a saját stlusomat és hangzásomat.

Az énekesnő persze élvezi, hogy szólóban sokkal nagyobb a művészi szabadsága és tulajdonképpen azt csinál, amit csak akar.

Azon művészek közé tartozom, akik szeretnek megújulni. Mindent megteszek azért, hogy megélhessem az álmaimat, ahogyan azt a válogatáslemezem címe is mutatja.

- zárta sorait.

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr3818007698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása