Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Tarja: "Újra meg kellett tanulnom bízni az emberekben..."

2022. december 11. - Jurancsik Eszter

318166767_222002453499826_9033588074989097518_n.jpg

17 éve sokkolta az akkor még teljesen finn tagokból álló Nightwish rajongótáborát a hír, miszerint a csapat megvált énekesnőjétől, Tarja Turunentől. 

Ama bizonyos levél, amelyet a zenekar férfi tagjai nyújtottak át Tarjának 2005. október 21-én, a Hartwall Arénában megtartott turnézáró koncertjük után, sokkolta mind őt, mind a fanokat. Később az elbocsátott frontasszony Argentínából jelentkezett egy szintén nyílt levél formájában, amelyben ő is kifejtette álláspontját.

Rengetegszer szóba került az interjúkban a Nightwishból való távozása, a finn szépség most újfent erről mesélt egy internetes rockmagazinnak. Kiderült: Tarja csaknem teljesen elveszítette az emberekbe vetett bizalmát.

Noha azóta egy igen sikeres szólókarriert épített fel, amely több ideje tart, mint amennyit a csapat tagjaként eltöltött - 15 éve - nehezen tanult meg újra bízni az emberekben. Eddigi szóló munkásságának örömére jelentette meg első válogatáslemezét "Best Of Tarja: Living The Dream" címmel december 2-ával, amelynek kritikája ITT olvasható.

Meg kellett találnom a módját annak, hogyan bízhatok meg ismét az emberekben. Amikor a Nightwishból távoztam, nagyon csalódott voltam. Minden bizalmamat elveszítettem az emberekkel szemben, és nagyon ideges voltam. Önmagamban sem voltam biztos. Végül megtaláltam az utam és az igazi hangom, ám ez nem volt könnyű.

- mesélte az énekesnő, aki nem sokkal később költözött férjéhez, Marcelo Cabulihoz Argentínába.

Csodálatos emberekkel találkoztam és dolgoztam együtt az évek során, sokmindent tanultam a zenéről. Nagyon motiváló volt az egész folyamat! Amikor elkezdtem építeni a szólókarrieremet, olyan embereket kellett találnom, akikkel együtt tudok dolgozni. Az első, amit találtam, egy lemeztársaság volt. Bár sok zenész megkeresett, akik már ismertek voltak a metal műfaján belül, én olyan embereket akartam, akik még relatíve újak voltak.

318359391_134716519394548_7529758361302944588_n.jpg

- folytatta Tarja, akit évek óta egy igen fix csapat kísér a turnékra.

A zenészeim közül néhányan már a szólókarrierem kezdetétől, azaz 15 éve mellettem vannak, és nagyon fontos részei a zenémnek. Én pedig lehetőséget adok nekik, hogy a zenémen keresztül is kifejezzék magukat. Nélkülük biztosan minden másképpen alakult volna.

- zárta sorait az énekesnő, ám azt már tudjuk, hogy a fagyos viszony közte és egykori bandatársai között megtörni látszik - énekelt Marco Hietalával a 2017-es Raskasta Joulua elnevezésű karácsonyi koncertsorozaton, levelezni kezdett Tuomas Holopainennel, valamint a Nightwish technikusaiból összeállt Crewish felkérte, hogy énekelje fel újra a Dark Chest Of Wonders című szerzeményt, amelyre Tarja örömmel mondott igent.

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr7117999428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása