Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Simone Simons: "Nem zavar, ha Metal Barbie-nak hívnak"

2023. március 26. - Jurancsik Eszter

simone_2.jpg

Hihetetlen, de igaz: 20 éve képviselteti magát a metal szcénában a szimfometalos Epica. A zenekar 2002-ben jött létre, első albumuk, a "The Phantom Agony" pedig egy évvel később jelent meg.

A csapat énekesnője, Simone Simons nemrégiben rajongói kérdésekre válaszolt a Metal Hammer hasábjain, a fanok pedig karrierje kezdetére is kíváncsiak voltak.

Kiderült például, hogy a bandába kerülésekor még iskolába járt, és nemigen tudta, hogyan egyeztesse össze a sulit a zenével.

Mark barátnője voltam, amikor a zenekar megalakult, és éppen ezért nem akartam csatlakozni hozzájuk. Segítettem nekik énekest keresni, mivel én akkor még középiskolás voltam, és szerettem volna egy "menetrend" szerint haladni, miszerint befejezem a sulit és csak utána foglalkozom az énekléssel. De amikor megkérdezték, nem akarok-e mégis a csapat énekese lenni, azt mondtam: "Próbáljuk meg" És most, 20 évvel később itt tartunk!

Tudható, hogy az Epica -lánykori nevén Sahara Dust- első frontasszonya Helena Michaelsen volt, aki jeleneg a norvég Imperiában ténykedik. Az ő kilépése után mondott igent mégis Simone a felkérésre, aki felfedte: "Metal Barbie"-nak gúnyolták a kezdetekkor.

Élveztem, hogy a zenekar tagja lehetek, imádtam a ruhák tervezését, a felkészülést, minden ilyesmit. Az emberek "Metal Barbie"-nak neveztek akkoriban, de ezt én inkább bóknak éreztem, mint sértőnek! A megjelenés szerves része a koncertjeinknek, a fotózásoknak, a videoklipeknek, és mindez nagyon szórakoztató!

Szóba került a 2007-es " The Divine Conspiracy" című album kapcsán a zenekar sok dalát jellemző valláskritika. Mit gondol erről Simone?

A vallással kapcsolatban nekem csak rossz tapasztalataim voltak. Jó régen leszálltam már erről a vonatról, de nem vagyok kimondottan vallásellenes. A  The Divine Conspiracy inkább a valláson belüli ellentmondásokról szólt, az agymosás veszélyeiről, és teletömik a fejüket mindenféle furcsa dologgal. 

337558519_1174883006563638_3317600611840149882_n.jpg

A vallás lehet egy klassz dolog is, ugyanakkor rengeteg vért ontott már ki. Az albumon a vallásokon belüli  végleteket emeltünk ki, hogy rávilágítsunk arra, hogy mi történt és mi történik még mindig. De a vallás igen veszélyes tud lenni, mint ahogy azt az utóbbi időben is láthattuk.

Kivel dolgozna együtt szívesen Simone?

Rengeteg ilyen művész van! Nagyon tetszik például az, amit Aurora csinál. Ő egy norvég énekesnő, akinek csodás hangja van és gyönyörű dalokat ír. Szuper lenne vele együtt dolgozni! A bakancslistámon pedig ott van a Rammstein is - nagy vágyam, hogy egy napon velük is alkossak valamit.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr4318080736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása