Szeptember 17-ével kerül boltokba a kaliforniai Edge Of Paradise negyedik stúdióalbuma, a The Unknown. A heavy metalban ténykedő zenekar megmutatta a Digital Paradise, a My Method Your Madness, a The Unknown és a False Idols című szerzeményeket a hamarosan megjelenő korongról, most pedig egy internetes magazin beszélgetett a csapat bájos énekesnőjével, Margarita Monet-tel az újdonságról, a dalokról és egy sor érdekességről.
Izgatottak vagyunk, mert most csináltunk négy videoklipet, és mindig van dolgunk. Mindig próbálunk több dolgot készíteni, és most a szokásosnál jobban izgulunk, mert ez messze a legjobb zenénk, amit most csináltunk. Ezért is akartunk sok klipet forgatni, és olyan dolgokat alkotni, amin keresztül az emberek megismerhetik a zenénket.
- kezdte sorait az örmény gyökerekkel is rendelkező frontlány, majd elárulta, eddig milyen visszajelzéseket kaptak az eddig kihozott számokról:
A legnagyobb öröm számunkra, hogy látjuk, az emberek a magukénak érzik a dalok mondanivalóját.
Legutóbbi kislemezük, a False Idols nemrégiben látott napvilágot, de miről is szól s dal?
A 'False Idols' egyértelműen egy súlyosabb szám az albumról. Azt a témát boncolgatja, hogy az emberek miért követnek bizonyos személyeket. Akár a történelem során, akár most, vagy akár a jövőben. A videó az ókori Egyiptomot veszi alapul, ugyanakkor futurisztikus elemek is vannak benne. Úgy gondoltam, miért is ne lehetne ezeket az elemeket vegyíteni benne, hiszen a bálványok és az ókori Egyiptom szorosan összekapcsolódnak.
Egyiptom rengeteg ember fájdalmára épült, bálványozták a fáraókat, egyszerűen lenyűgöző, amikor visszatekintünk arra a történelemre, hogy bizonyos vezetők hogyan emelkedtek ki a többiek közül. Manapság, ha megnézzük például a Tiktokot, minden azok körül forog, akiknek sok követője van. A dal az összes ilyen embert nagyító alá veszi.
Elárulta azt is: 2020 őszén a HammerFallal indultak volna turnéra, de a koronavírus-járvány miatt természetesen törölni kellett a koncerteket, így a karantén ideje alatt volt idejük az új anyaggal foglalkozni.
Elkezdtük felvenni a dalokat, és ez nagyon furcsa időszak volt, különösen Los Angelesben. Minden üres volt, az autópályák kihaltak, és ez is inspirált minket.
Mint azt felfedte: Dave Bates és ők a fő zeneszerzők az együttesben, Dave a gitáron alkot dallamokat, Margarita pedig a billentyűkön, és a dallam elvezeti az énekesnőt egy témához, ami megszüli a dalszöveget. Ahogyan ő fogalmazott: dalszerzéskor mindig megpróbál kiszakadni ebből a világból és egy új dimenziót teremteni.
Az édesapám tudós, és mindig is érdekelt ez a téma. Minden egyes új felfedezéssel elmosódnak a határok a valóság és a sci-fi között. Így a dalok, az 'Alive'-től kezdve az 'Universe'-ig, általában ebben az életen túli környezetben vagy dimenzióban játszódnak, vagy nevezd, ahogy akarod. De az élmények nagyon is átélhetőek, és nagyon közel állnak a szívemhez, mert mindenemet beleadtam ezekbe a dalokba.
A zenekar nem adott stream-koncerteket a világjárvány ideje alatt, de mi volt ennek az oka?
Az ablak mögül figyeltük az eseményeket. Annyira el voltunk foglalva az albumunk készítésével, hogy nem csináltunk élő közvetítést, de figyelemmel kísértük, mi történik más bandákkal. Azt hiszem, hogy mi emberek szeretjük azt az érzést, amit élőben tapasztalunk meg, szóval nem hiszem, hogy az online koncertezés valaha is átveszi az igazi dolgok helyét.