Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Anneke van Giersbergen Budapestről is szívesen írna dalt

A HammerWorld interjúja az énekesnővel a közelgő koncert kapcsán

2018. február 11. - Jurancsik Eszter

Anneke van Giersbergent a legtöbb metálrajongónak nem kell bemutatni, hiszen a 44 éves holland hölgy lassan 25 éve ténykedik a zenében. A HammerWorld készített interjút a karizmatikus kisugárzással bíró, mindig mosolygós Anneke-vel, akit az Isten is a színpadra teremtett. A VUUR február 18-án az A38 hajón ad koncertet. 

vuur_3.jpg

Alighanem a legkeményebb művét tette le az asztalra Anneke, amikor megjelent a VUUR első albuma, az In This Moment We Are Free - Cities. A korong különlegessége, hogy a rajta szereplő 11 dal mindegyike egy-egy városról íródott. Ennek kapcsán Anneke elmondta: mivel csaknem 25 éve járja a világot projektjeivel és szólómunkáival, sok várost volt szerencséje látni és beszívni az ottani atmoszférát. 

Anneke kiskamaszként már tudta: a színpadon a helye.

"A szüleim sokféle zenét hallgattak, én pedig megszerettem a művészeteket. Rolling Stones-on és klasszikus zenén nőttem fel. A családom a kezdetektől fogva támogatott, amiért nagyon hálás vagyok! Sint Michielsgestenben, egy kis holland faluan nőttem fel. 12-13 évesen döntöttem el, hogy énekes leszek. Elkezdtem énektanárhoz járni, ezzel párhuzamosan táncoltam is."

- kezdte Anneke, aki elárulta: elégedett a mezzoszoprán hangfekvésével, bár jó ideig gyakorolt, hogy bővítse hangterjedelmét. 

Az énekesnő még a The Gathering előtti időszakban megismert zenésztársaival is tartja a kapcsolatot. Seventh Episode volt a projekt neve, és annak ellenére, hogy 25 éve nem aktív a csapat, egykori társaival baráti kapcsolatban maradt. De hogyan jött a The Gathering?

16463053_10155059105604216_664170703519125372_o.jpg

"Akkoriban egy olyan fiúval randiztam, aki ugyanabból a városból származott, mint a The Gathering, és ismerte őket. Kiderült, hogy a zenekar énekest keres, a srác pedig engem ajánlott. Meghallgattak és valószínűleg tetszettem nekik! (nevet) Spontán döntés volt, és nem is bántam meg!"

Anneke 13 évet töltött az együttesben, és nagyon szerette a The Gathering gótikus-melankolikus zenéjét. Bár eleinte félt a dalos pacsirta, hogyan reagál a közönség az ő jelenlétére, hiszen a formáció már az ő felbukkanása előtt is híres és ismert volt Hollandiában. Anneke a mai napig nagyon büszke a velük elért eredményeire, különösen az első közös albumra, az 1995-ös megjelenésű Mandylionra. 

Másik ismert projektje a The Gentle Storm, amelyben Arjen Lucassennel dolgozik együtt az énekesnő. Jelenleg ez a projekt pihenőpályán van, de Anneke nem tartja elképzelhetetlennek, hogy újra együtt zenélnek majd. 

"Arjen nagyon jó barátom és egy igazán értékes ember!"

A VUUR-ben olyan ismert zenészekkel dolgozik együtt Anneke, mint Ed Warby, Johan van Stratum, Jord Otto és Ferry Duijsens. Ők azonnal igent mondtak a VUUR-re. Eleinte Marcela Bovio, Johan felesége, a Stream of Passion egykori frontlánya is a csapat tagja volt, ő azonban tavaly áprilisban zenei különbözőségek miatt otthagyta a bandát, de barátsággal váltak el egymástól. A mexikói születésű énekesnő azóta szólókarrierjére koncentrál, valamint az Epicás Mark Jansen által alapított MaYaN teljes értékű tagja lett - Laura Macríval, Mark barétnőjével közösen énekelnek. 

Mint Anneke említette, rengeteget utazott, bejárta a világot, és a VUUR dalaiban a városok hangulatát szerette volna átadni a hallgatóságnak, de mi a helyzet Budapesttel? 

13900200_10154496312989216_3605662178113576082_n.jpg

"Szívesen írnék egy dalt Budapestről! Nagyon szeretem ezt a várost, gyönyörű, a magyar emberek fantasztikusak, mindig úgy érzem magam itt, mintha otthon játszanék! A magyarok mindig tisztelték a zenémet, és ahogyan észrevettem, a szívük vágyaiért élnek, ami számomra is nagyon fontos! Alig várom, hogy visszatérjek hozzátok!"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr913656648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása