Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Ailyn kitálalt - exkluzív interjú a Sirenia ex-énekesnőjével

Az énekesnő mesélt a zenekarból való eltávolításáról, egészségéről és a jövőre vonatkozó terveiről is

2017. március 09. - Jurancsik Eszter

Sokként érte a metálrajongókat a hír tavaly nyáron, miszerint Ailyn távozott a Sireniából. A spanyol származású énekesnő jó ideig nem nagyon nyilatkozott a különválásról, egészen mostanáig. Az interjúban Ailyn őszintén mesélt nekünk az eltávolításáról, arról, hogy egészségét hogyan érintette a dolog és a jövőbeni terveiről is ejtett pár szót.

2016 júliusában kaptuk a sokkoló hírt, hogy Te és a Sirenia külön utakon jártok. Hogyan élted meg ezt az időszakot és hogy érzed most Magad? Hogy teltek a napjaid e negatív esemény után?

"Eleinte kicsit elveszettnek éreztem magam. Több éven át énekesnője voltam a bandának, és hirtelen, egyik napról a másikra már nem tartoztam a csapathoz - furcsa érzés, amikor hozzá kell tennem az ex szócskát az énekesnőhöz. Amikor Morten közölte, hogy már nem vagyok a zenekar tagja, nem voltam meglepődve, várható volt már jó ideje, csak hát életem egyik legrosszabb időszakában döntött úgy, hogy kirúg, ezt pedig nem vártam egy olyan embertől, akit a legjobb barátomnak tekintettem, és hittem, ő is így vélekedik rólam. Néhány embernek a barátság nem más, mint egy szó, jelentés nélkül, az üzlet az első, és lényegtelen, kit tolsz ki ahhoz, hogy előrébb juss - ahogy sejthetitek, meglehetősen csalódott voltam akkor. De őszintén be kell valljam, abban a pillanatban az anyukám elvesztése által okozott fájdalom oly hatalmas volt, hogy amikor Morten kirúgott, csak annyit mondtam, oké, és nem gondolkodtam rajta, egyszerűen elfogadtam ezt a döntését. Hiszen a Sirenia az ő zenekara, ahogy emlékeztetett is rá jó párszor az elmúlt időkben. Nem fogok hazudni, hogy jól vagyok és nem fáj, mivel rettenetesen fáj. Azt kívánom, bárcsak más utat választottak volna, és akkor talán még mindig barátok lennénk. Nagyon keményen dolgoztam az együttesért, amely nem is volt az enyém, 9 évig, így amikor néhány rajongó üzen, hogy "nézd, mit mondanak rólad", elolvasok néhány interjút, elképesztően sokkol és fáj, amikor olyat állítanak, hogy nem végeztem jól a dolgom az utolsó 3 évben... Tettem a dolgom, de a csapatnak nem voltak fellépései, és, mint minden más embernek ezen a bolygón, nekem is fizetnem kell a számláimat...munkát kellett találnom, mivel a >>"Helló, Ailyn vagyok a Sireniából"<< nem fizetőeszköz. Ha ő, mint főnök, és a csapat vezetője nem szervez le koncertet, nem végzi a munkáját, kényszerhelyzetbe kerülök, hogy a megélhetésemet biztosítsam. Szóval, miután közölte velem a hírt, az életem normális kerékvágásba került. Dolgoztam, énekeltem, a dolgok úgy haladtak, ahogy kell. Túlléptem rajta. :) "

15894474_1144917508959585_7631791997187533261_n.jpg

Facebook/Ailyn

Úgy értesültünk, édesanyád halála után problémáid adódtak a cukorbetegségeddel. Ezúton szeretnénk őszinte részvétünket kifejezni a mamád miatt! Egészségileg milyen most az állapotod? 

"Köszönöm szépen a kedves szavakat, ez nagyon kedves tőled, jólesik! <3 Igen, édesanyám halála után megbetegedtem, a vércukorszintem nagyon instabil volt, és meglehetősen rosszul éreztem magam. De most már jól vagyok. Csak az első hetekben volt gond, amíg sikerült visszaállítani a vércukorszintemet normálisra. A cukorbetegség olyan betegség, amelyre erős hatással vannak az érzelmek, így olykor kihívás kontrollálni. Az ok, amiért lemondtam a show-t (a tavaly nyári, csehországi Metalfestes koncertet - a szerk.) a Sireniával, nem a betegségem volt, a fájdalom volt olyan erős, hogy énekelni sem tudtam, a hangom egyszerűen nem úgy reagált, ahogy kellett volna, emiatt pedig nem éreztem magam kellően erősnek, hogy színpadra álljak anélkül, hogy összeomolnék. A Sirenia álindokként felhasználta a betegségemet, hogy megszabaduljanak tőlem. Fel is hívhattak volna, hogy megkérdezzék, hogy érzem magam, ahelyett, hogy a hátam mögött cselekednek. Most, a hamis sztorijuk miatt mindenki azt hiszi, haldoklom, és nem tudom többé a munkámat végezni, ez pedig meglehetősen sok gondot okoz nekem. 7 éves korom óta van cukorbetegségem, és mint több ezer másik ember, én is megtanultam vele együtt élni, normális életet tudunk vezetni, ugyanolyan keményen dolgozunk, mint a többi, egészséges ember. Olykor rosszabbul érezzük magunkat, olykor jobban, de harcolunk tovább. Sosem tagadtam, hogy gondjaim vannak, amíg a Sirenia-val voltam, de tovább küzdöttem, 100%-ot adtam, mosolyogva. Sokszor fantasztikusan éreztem magam a színpadon, olykor kevésbé jól, a gyomrom miatt, de senkinek nem tűnt fel, a show után pedig, ahelyett, hogy a backstage-be szaladtam volna, hogy igyak és pihenjek, inkább kimentem a közönséghez, hogy megadjam nekik azt a figyelmet, amit megérdemelnek, és mindenki boldog volt, hogy lehetősége volt pár szót váltani velem, fényképet készíteni, vagy egyszerűen egy ölelést adni!!! A csapat azt állítja, hogy a betegségem miatt nem voltak koncertek?! Hát, azt elfelejtették megemlíteni, hogy az orvosommal elhalasztattam egy fontos szemműtétet hónapokkal, 2015 nyaráig, mert nem voltak koncertek, vagy hogy felvettem a magassarkúmat, amikor a lábam még nem volt 100%-os a törés után. Ott voltam, jelen voltam mindig, amikor szükségük volt rám, és soha nem mondtam nemet egy koncertre. Ha ez nem az elvárt 100%, akkor nem tudom, mit vártak tőlem. Úgy vélem, túl kéne ezen lépniük, és abba kellene hagyniuk a sztorik kitalálását rólam, én nem sértegetem őket, vagy győzködök embereket, hogy utálják őket. Igyekszem udvarias lenni, és megvédeni magam természetesen, és amint abbahagyják a támadásomat, akkor én is abbahagyhatom a védekezést, és végre befejeződhet ez a dolog."

Sok rajongó tud a cukorbetegségedről, de melyik típusú diabétesszel élsz? Hogyan tudod ezt kordában tartani? Jársz rendszeresen orvosi vizsgálatokra?

"1-es típusú diabéteszem van 7 éves korom óta. Édesapám családjától "örököltem", neki is, nagymamámnak is, sőt, édesapám húgának is cukorbetegsége volt. Általában ez egy öröklődő betegség. E betegség miatt sokkal óvatosabbnak kell lenned. De mindig is normális életem volt. Időről időre el kell mennem orvosi ellenőrzésre, hogy biztosan minden rendben van-e. Ha nincs, akkor természetesen megsűrűsödnek az orvosnál tett látogatások. És minél hosszabb ideje van meg a betegség, annál nagyon az esély a szövődményekre. Ahogy tudjátok, mindkét szememet megműtötték, és most többé-kevésbé minden rendben van. Nem mondom, hogy az egészségem tökéletes, mert nem az. 34 éves vagyok, és sok évet leéltem már ezzel. De még mindig rengeteg év áll előttem, hogy teljesen megéljem az életemet, és nem fogom feladni az álmaimat. Már fiatalon énekesnő akartam lenni, és énekesnő is leszek, amíg csak lehet. Az orvosom az egyike azon embereknek, akik mindig bátorítanak, hogy menjek tovább, és harcoljak a céljaimért, mivel tudják, hogy az éneklés tesz boldoggá, és amikor boldog vagyok, a betegségemet könnyebb kontrollálni. Nem fogom értéktelennek érezni magam csak azért, mert nem vagyok teljesen egészséges."

 

Januárban arról szóltak a hírek, miszerint felkérést kaptál a Melted Space-től, hogy helyettesítsd Clémentine Delauneyt a Wacken Winter Nights-on. Hogyan esett Rád a választás? Jól érezted Magad a bulin?

"Ahogy már tudjátok, közreműködtem a Melted Space legutóbbi albumán, 3 dalban is. Pierre La Pape az album készítése során lépett velem kapcsolatba, Titania, a Tündérkirálynő szerepére - ekkor még nem ismertem őket. Az ajánlat elfogadása után Párizsba utaztam, hogy felvegyük a dalokat, ekkor kezdődött a barátságunk Francois-val, aki az album producere.
Imádtam ezt az időszakot! a Wacken Winter Nights előtt elutaztam, és találkoztam az egész csapattal. Csapattagként kezeltek, és úgy éreztem, mintha már nagyon régóta ismerném őket. Nagyon jól szórakoztunk, mindemellett nagyon profik abban, amit csinálnak. Remélem, máskor is csatlakozhatok hozzájuk :)"

1463887_490264854424857_802431569_n.jpg

Utolsó információnk az volt Rólad, hogy szólólemez készítésébe vágtál. Ez valóban így van? Milyen albumra számíthatunk?

"Igen, dolgozom jelenleg valamin, bár egy kicsit nehéz lenne elmagyarázni, hogy milyen zene is lesz a vége. A dallamokra és a szövegre fókuszálok. Rengeteg ötletem van. Ahogy már mondtam, rászánom az időt, nem sietek el semmit, csak azért, hogy mihamarabb megjelenhessen, és a végén senkinek ne tetsszen. Olyannak szeretném teljesen, amilyennek én elképzeltem, akár tetszik az embereknek, akár nem. de én akkor is a legjobbat szeretném belőle kihozni. Még nem tudom, hogy szóló projekt lesz-e, vagy csapattal alkotjuk meg, túl sok mindent kell még lefixálni, mielőtt bármilyen részletet elárulnék. :) "

Miként képzeled el a karrieredet a jövőben?

"Őszintén, nem tudom. :) Csak zenélni akarok, és színpadon lenni. Azt hiszem, ezt elég sokszor elmondom. Szeretek stúdióban is lenni, de az igazi a színpad. Énekelni, és megosztani az emberekkel az élményt. Szóval, ha el kellene magamat képzelni a jövőben, akkor színpadon látom magam. Nem érdekes, hogy nagy vagy kicsi, a lényeg, hogy ott legyek, zenéljek."

 A fordításért köszönet régi jó barátnőmnek, Hungler Adrinak!!! :) <3 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr3912323783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása