Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Alissa White-Gluz: "A veganizmus egy fenntartható életmód!"

2022. augusztus 07. - Jurancsik Eszter

287948688_10151823247449984_7394995970930010281_n.jpg

Néhány nappal ezelőtt a Wacken Open Air keretein belül adott koncertet az Arch Enemy, a csapat új albuma pedig "Deceivers" címmel, augusztus 12-én kerül boltokba, amelyről már több tétel is bemutatásra került (Deceiver, Deceiver, House Of Mirrors, Handshake With Hell, Sunset Over The Empire, In The Eye Of The Storm).

A zenekar kanadai énekesnője, Alissa White-Gluz azonban nemcsak hörgéséről vagy feltűnő külsejéről híres, hanem vegánságáról is, amelynek kapcsán többször nyilatkozott, most pedig újra terítékre került a téma. A frontasszony véleménye szerint a vegánság egy fenntartható életmód és egyszerű is. Kiderült az is: Alissa nem iszik alkoholt és nem is dohányzik.

Nem iszom alkoholt, de ha a többiek így tesznek, az ő dolguk. Bár a zenekarban nemcsak én vagyok az egyetlen antialkoholista. Azonban szeretném, ha a cigarettától a továbbiakban is távol maradnának, annak füstjét ugyanis én sem akarom belélegezni. De egyébként a vegán életmód fenntartása a turnékon is könnyű. A stábban pedig szintén vannak vegánok.

- kezdte fejtegetni a kérdésre adott választ, majd eképpen folytatta:

Nagyjából két évvel ezelőtt már elmondtam, miért járható út a vegánság. Több, mint 20 éve vagyok vegán. Már azelőtt vegán voltam, hogy énekelni kezdtem volna. Soha életemben nem ettem húst. Vegetáriánus családban nőttem fel, így teljesen logikus lépés volt az, hogy vegánná válok. 

- mondja Alissa, aki 13 éves kora óta nem eszik semmilyen állati eredetű ételt, nem hord valódi bőrt és szőrmét, kozmetikumokból és hajfestékekből is vegán termékeket választ.

n140190.jpg

Amikor zenélni kezdtem, semmi mást nem akartam jobban, mint az állatok jogairól énekelni. Így ezt a súlyos, kemény zenét használom fel arra, hogyaz üzenetemet közvetítsem. Amikor a színpadon üvöltök, azokért is teszem, akik ezt nem tudják megcsinálni.

Alissa többször vett részt a PETA állatvédő szervezet kampányaiban is, mint a vegánság arca. Az énekesnő azt is elmondta: nőnek, vegánnak és straight edge-nek lenni a metal világában olyan, mintha céltábla lenne az ember homlokán. Azonban nem óhajt változtatni hozzáállásán és életmódján mások kedvéért sem, sőt, párját, a horrorpunk-zenekar The Misfits zenészét, Doyle Wolfgang von Frankensteint is rávezette a vegánságra.

Így zárta sorait:

Véleményem szerint a metal a lázadásról szól, a vegánság pedig a lázadás végső formája, hiszen olyan dolgokat veszel elő, amelyeket az emberek hétköznapinak tartanak: az étkezés, az öltözködés, a vásárlás. Mindenki azt mondja, hogy az a normális, ha kizsákmányolod az állatokat. De Te erre nemet mondasz. És ez nagyon metal!

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr1817902699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása