Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Tarja: "Nyers lemezt akartam!"

Az In The Raw kapcsán mesélt az énekesnő

2019. november 21. - Jurancsik Eszter

Augusztus 30-ával került boltokba a finn énekesnő In The Raw címre keresztelt albuma, amely igen szép sikereket ért el már a megjelenést követő hetekben. Tarja elmondta: e kiadvány az eddigi legkeményebb albuma, és sok dalszövegét a fájdalom szülte.

in_the_raw_web_1.jpg

Most újabb titkokat fedett fel a korong kapcsán:

"Nagyon fontos projekt volt a lemezfelvétel számomra, hiszen ez az eddigi legszemélyesebb albumom. A rajongók csupa pozitív visszajelzést adnak, és ez elégedetté, boldoggá tesz."

 

Igen különlegesre sikeredett a korong borítója és a promóciós fotók, amelyeket Tim Tronckoe készített.

"Szeretem a fotózást, és a lemezborítóim fotóihoz mindig tartozik egy-egy történet. Ezeknek köze van az albumon hallható dalokhoz is! Fontos számomra, hogy olyan képek készüljenek, amelyek mondanak is valamit! A lemezborítók nem elsősorban rólam szólnak, noha látható vagyok rajtuk, hanem arról, hogy ki mit lát meg körülöttem a képen."

 

banner_raw2019_3v2-1.jpg

Az In The Raw, címéhez méltóan sokkal nyersebben és durvábban szól, mint az énekesnő eddigi lemezei. De hogyan jött ez az újszerű hangzás?

 

"Ahogy dolgoztunk a kompozíción, valahogy >>meztelennek<< éreztem magam. És durvább, nyersebb hangzást szerettem volna, különösen, ami a gitárokat illeti. A dalok többsége megőrizte a legtöbb dallamot a demó fázisból, nem változtattam rajtuk túl sokat. Ahogy mondani szokás, a kevesebb néha több! Ezt az elvet követtem."

 

A szövegek jó része komoly fájdalom árán került papírra, erről így mesélt Tarja:

"Sokat jelentenek nekem a dalszövegeim. Vettem egy mély levegőt és elmerültem önmagamban. Végül pont ez tette igen személyessé a lemezt. Sebezhetőbb, törékenyebb vagyok ezen az albumon. De nem féltem rálépni erre az útra, és amikor befejeztem a szövegeket, boldog voltam! A folyamat során szembe kellett néznem önmagammal, de a zene szinte megtisztított."

 

Szóba került a mai világra jellemző szexizmus, a metálénekesnőket övező érdeklődés. Milyen tapasztalatai vannak Tarjának?

"Soha nem mutattam meg a testemből többet, mint amennyit én akartam. A testem csakis az enyém és nem tartozik másra, mi van a ruhám alatt! Jól érzem magam a bőrömben. Teljesen átlagos, 42 éves nő vagyok, aki aktívan tesz azért, hogy fitt maradjon. Nem a testi adottságaim, hanem a hangom segített abban, hogy sokan megszeressenek. És persze a mindennapi kemény munka."

 

- zárta sorait. 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr6715318316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása