Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Anette Olzon: "Végre azt csinálom, amit szeretek!"

A The Dark Element lemezének munkálatairól mesélt az énekesnő

2017. november 27. - Jurancsik Eszter

November 10-én küldte boltok polcaira első albumát a svéd/finn formáció, a The Dark Element - a korong a csapat nevét viseli. Anette Olzon a Heavy Music HQ-nak adott egy kisebb interjút a lemezről, a munkálatokról és a zenekar terveiről. Korábban egy kisfilmből megtudhattuk, hogyan zajlottak a felvételek, most Anette bővebben kifejtette gondolatait.

the-dark-element_3.jpg

A Nightwish második frontasszonyaként ismertté vált Anette és a finn Sonata Arctica volt gitárosa, Jani Liimatainen nagy rajongói egymás munkásságának, és a közös lemez ötlete teljesen spontán jött. 

"A lemezkiadó felhívott és megkérdezte, lenne-e kedvem Janival egy közös albumot felvenni."

- kezdte a svéd énekesnő.

"Leginkább stúdiózenekarként tudom jellemezni magunkat. Nem sokat voltam a stúdióban, hiszen amikor a lemezt elkezdtük rögzíteni, én még tanultam (Anette idén fejezte be az ápolónőképző tanfolyamot - a szerk.), de amikor időm engedte, ott voltam. A szövegek nagy részét Jani írta."

De mi volt a legkellemesebb része a munkának?

anolz.jpg

"Leginkább az, hogy szabadnak érezhettem magam az éneksávok felvételeikor. Nem szólt bele egyetlen producer, hogyan énekeljek, nem stresszelt senki, így el tudtam engedni magam. Úgy jöhetett ki a hang a torkomon, ahogy csak akartam! Ez lehetővé tette, hogy teljes mértékben a munkára koncentráljak."

Anette az albumot többféle stílussal összekapcsolja: van benne metál, egy kis ABBÁ-s feeling, elektronikus elemek, szimfonikus részek és nagyszerű kórusok. Elárulta azt is: eddig szinte csak pozitív visszajelzéseket kaptak az együttessel a lemezről. 

Terveznek-e turnét, fellépéseket?

"Több koncert is le lett fixálva, jó pár ajánlatot is kaptunk. Ez a projekt nagyon személyes nekem is, és ha dolgozunk, 100%-ban oda akarom tenni magam."

Anette fehér köpenyben segít beteg embereken, amikor nem zenével foglalkozik. De hogyan egyeztethető össze az énekesi karrier és a kórház?

aolzooon.jpg

"Miután a Nightwish-sal szétváltunk, meg akartam találni önmagam. Erre kiváló alkalom volt az, hogy tanulni kezdtem, noha fura érzés volt a 40 évemen túl visszaülni az iskolapadba. Mindig szerettem másokon segíteni és régóta terveztem, ha alkalmam nyílik rá, elvégzem az ápolónőképzőt. Kell a stabil anyagi háttér, családanya vagyok, jó, ha az ember több lábon is áll. Szeretném a fiaimnak a megfelelő feltételeket biztosítani. A kórházban, ahol dolgozom, természetesen rengetegen felismernek. Tudják, hogy Anette Olzon vagyok, aki egykor a Nightwishban énekelt, de nem a művészt, hanem az ápolónőt látják bennem. És ez így rendben is van, hiszen két teljesen különböző dologról van szó."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr113398127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása