Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Hallatar: megérkezett az első dal

Októberre várható az album is

2017. június 02. - Jurancsik Eszter

hallatar.jpg

A Hallatar legénysége -az Amorphis-os Tomi Joutsen, az egykori HIM-dobos Gas Lipstick és a Trees Of Eternity/Swallow The Sun-alapító Juha Raivio- korábban elárulták, hogy hamarosan újdonsággal jelentkeznek, első albumukon pedig felhasználják Juha tavaly elhunyt szerelmének, Aleah Stanbridge-nek verseit és dalszövegeit. 

Az énekesnő, akivel Juha a Trees Of Eternityt hívta életre 2009-ben, 2016. április 18-án hunyt el rákban. Emlékére a gitáros megjelentette a Hour Of The Nightingale című albumot, amelyet 2014-2015 folyamán rögzítettek azután, hogy az angyali szépségű és hangú Aleah-nál diagnosztizálták a betegséget. Ezután fogott össze Tomival és Gas Lipstickkel Hallatar néven, de Heike Langhans, a svéd Draconian vokalistája is segíti a csapatot - ő volt Aleah egyik legjobb barátnője.

a-643721-1231667672_jpeg.jpg

Az angyali szépségű, különleges hangú Aleah 39 évesen, 2016. április 18-án hunyt el

"Szerettem és élettársam, Aleah Stanbridge tavaly áprilisi halála után összegyűjtöttem az írásait, szövegeit és verseit, hogy biztonságban tudjam őket és a szívembe zárhassam. Körülbelül egy hónapra életem legsötétebb napja, április 18-a után tudtam, hogy kézbe kell vennem a gitárt, hogy alkossak valamit, különben teljesen elpusztulok. És akkor valami megérkezett a sötétségből, és megírtam a zenét a Hallatar-albumhoz egy hét leforgása alatt. Nem sok emlékem van arról a hétről, ahogy egyetlen napról sem, mialatt a zenét írtam. Arra viszont emlékszem, hogy amikor belemélyedtem a komponálási folyamatba, megígértem magamnak, hogy bármilyen zene is jön ki belőlem, nem fogok rajta változtatni utólag. Csak az számított, hogy a zene örökre megmaradjon olyan formában, ahogy azok megszülettek."

- nyilatkozta nemrégiben Juha, két zenésztársa pedig azonnal igent mondott a felkérésre, hogy együtt vegyék fel a korongot. 

A mai napon vált láthatóvá a Youtube-on az együttműködés egyik eredménye, a Mirrors című szerzemény - a szöveg természetesen Aleah tollából származik.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr9512560181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása