Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Cristina Scabbia: "Nem szeretnék gyereket!"

A HammerWorld magazinnak adott interjút az énekesnő

2017. szeptember 06. - Jurancsik Eszter

A fennállásának lassan huszadik évfordulóját ünneplő, meglepetésekkel készülő milánói csapat még májusban adott fergeteges koncertet az A38 hajón, itt találkozott velük a HammerWorld magazin képviseletében Gyuricza Barbi, aki alaposan kifaggatta Cristinát, a zenekar énekesnőjét. A teljes interjú az újság nyári számának hasábjain jelent meg, ebből olvashattok most néhány részletet a beszélgetésből - biztosan sok olyan infó akad az interjúban, amit eddig nem tudhattál a Lacuna Coil frontasszonyáról.

20031848_1503401206392976_789698768936656519_n.jpg

Cristina Adriana Chiara Scabbia 1972. június 6-án, az Ikrek jegyében született Milánóban, és a város Quarto Oggiaro nevű ipari negyedében nőtt fel Francesca és Dario Scabbia negyedik, egyben legkisebb gyermekeként - két bátyja és egy nővére van. Elmondása szerint teljesen átlagos és vidám gyermekkora volt, sokat játszott a barátaival, az iskolában pedig jó tanuló volt annak ellenére, hogy otthon maximum a házi feladatait készítette el, de nem nagyon készült a következő órákra - rendszerint "abból élt", amit az előző tanítási napokon hallott. Később grafikusnak tanult Cristina, akadtak is munkahelyei, ahol hasznosítani tudta ilyen irányú ismereteit, ám nem mélyült el nagyon a témában. Állítása szerint sokféle munkahelyen dolgozott a Lacuna Coil megalapítása előtt, volt pincérnő és bolti eladó is. Annyit még tavaly, édesapja halála után árult el a frontasszony, hogy szülei, családja az első perctől kezdve támogatták a zenével kapcsolatos útján, és első számú rajongója az apuka volt. 

Viszont soha nem tanult zenét és nem járt énektanárhoz:

"Semmilyen hangszeren nem játszom és nem vettem énekórákat sem. De nagyon jó a hallásom, a srácok sokat nevetnek ezen. Néha csak >>számítógépként<< emlegetnek, mert minden egyes hangra tökéletesen vissza tudok emlékezni. Legalább ebben nagyon szerencsés vagyok!"

- nevet az énekesnő, aki elmondása szerint sosem rajongott az olasz zenéért.

"Kivéve talán a nagyon-nagyon régieket, mert akkoriban volt még igazán jó olasz zene. Szerettem a Duran Durant, de ez a mai napig így van. Volt egy időszak, amikor a popzene is jó volt, énekelhetőek, szerethetőek voltak a nóták, volt erejük, nem úgy, mint manapság. Szerettem Madonnát is. Ő volt az erős nő egyik első példája a modern zenében. Kislányként ez nagyon imponált nekem."

cristinascabbia.jpg

Aztán a húszas évei elején a metál felé fordult Cristina, akkor kezdte el rendszeresen látogatni az egyik milánói metal pubot. Itt találkozott Andrea Ferro-val és Marco Coti Zelatival, bár korábban is hallgatott rockot és metált, egyik bátyja ugyanis nagy rajongója volt az AC/DC-nek és a Metallicának, bár akkor még nemigen fogta meg a műfaj Cristinát, aki elmondása szerint először nem is akart énekesnő lenni.

"Erről nem én döntöttem. Az én esetem a tökéletes példa arra, hogy követni kell az ösvényt, ami megnyílik előtted. Sokáig csak magamnak énekelgettem még a család előtt sem igazán akartam."

A legutóbbi, Delirium címet viselő albumról és annak üzenetéről is nyíltan beszélt a dalospacsirta:

"A dalszövegekben szó esik a depresszióról, őrületről, ennek ellenére én nem mondanám nyomasztónak a lemezt. Az évek során a családomban is többféle mentális betegség ütötte fel a fejét, így ismerős számomra a téma. Az emberek többsége fél ezektől a kórképektől, ám ezek ugyanúgy az emberi természet részei, mint teszem azt az érzelmeink. A magunk módján mindannyian őrültek vagyunk, vannak fura szokásaink, bár ezt a legtöbben észre sem vesszük, annyira természetesek számunkra. Talán azért tartunk ennyire ezektől a betegségektől, mert nem tudjuk, hogyan kezeljük őket. Ezen a területen sok a rejtély. Én a zenét egyébként terápiaként fogom fel, így a Delirium is egyfajta terápia számomra..."

lacuna-coil-2016-1000x515.jpg

De mi a helyzet Cristina magánéletével? Köztudott, hogy a banda gitárosa, Marco Coti Zelati 10 éven keresztül a párja volt, 2004 óta pedig az amerikai Slipknot zenészével, Jim Root-tal van együtt az énekesnő.

"Marcoval a szerelem szeretetté változott. A szakításunk nem okozott törést, megmaradt a jó, baráti kapcsolat, rengeteget segít nekem a mai napig, annak ellenére, hogy mindkettőnnek új párja van. Nem tudnám nélküle elképzelni az életemet, lehet, nélküle már nem léteznék. Jimmyvel a 2004-es OzzFesten találkoztam, de a kapcsolatunk alakulásáról nem szeretek beszélni."

Azonban néhány információt még megosztott privát életéről az énekesnő:

"Az otthonomnak továbbra is Milánót tartom, ott él a családom, oda köt a munkám, szóval továbbra is e város lakosának vallom magam. Az más kérdés, mennyi időt töltök ott, mert a munkám miatt rengeteget utazom."

- nevet Cristina, aki még egy titkot elárult Barbinak. A déli szépséget eddig nem igazán merték faggatni a gyermekvállalásról, családalapításról, ám ezúttal e témáról is kendőzetlenül beszélt a 45 éves frontasszony. Elmondta: ő a zenét, a Lacuna Coilt tekinti gyermekének.

lacuna2.jpg

"Bevallom, nem szeretnék gyermeket. Tudom, furcsa, de ez az igazság. Én a zenével, a zenekarommal >>vagyok terhes.<< Nekem elég ez is, így is teljes életet élek. Ettől függetlenül imádom a gyerekeket; rengeteg van körülöttem is, több unokahúgom van, sőt, már nagy-nagynéni is vagyok."

A teljes interjút a HammerWorld nyári számában olvashatjátok el, amelyet itt tudtok megrendelni

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr1112806912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása