Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Lena Scissorhands: "Nem gondoltuk, hogy ilyen gyorsan elkészül az új album!"

2022. február 18. - Jurancsik Eszter

273037683_491271089026602_2668010625303809045_n.jpg

Január 7-ével jelent meg a moldáv Infected Rain ötödik nagylemeze, az "Ecdysis", sorban a második, amelyet a csapat a Napalm Records felügyelete alatt dobott piacra a 2019-es "Endorphin" után.

A korongról kihozott dalok - Postmortem Pt. 1., Fighter, The Realm Of Chaos, Longing - szép sikereket értek el, ahogyan a lemez is szépen muzsikál a rajongók körében, Lena Scissorhands énekesnő elmondása alapján a visszajelzések pozitívak, és az egyetlen nehézséget a zenésztársaitól való távolság okozta, de mint az előző albumok esetében, itt is sikerült megoldani ezt a problémát.

Hat éve az Egyesült Államokban élek, így hozzászoktam ahhoz, hogy innen dolgozom a zenekarommal. De amikor nagyobb dolgokról, stúdiófelvételekről és klipforgatásokról volt szó, mindig visszarepültem Moldovába, és ott dolgoztam velük. Az elmúlt két évben az utazásokat korlátozták, vagy bizonyos szabályokhoz kötötték, meg kellett tanulnunk, hogyan tudunk még jobban együtt dolgozni, így, nagy távolsággal.

- kezdte Lena, majd így folytatta:

Meg kellett tanulnom egy hangrögzítő programot. Felépítettem a saját stúdiómat a házamban, és megtanultam, hogyan csináljam egyedül a dolgokat. Együtt tudtam dolgozni a többiekkel. Az egész album utómunkálatait is egyedül végeztem. És ez olyasmi, amit korábban soha nem csináltam. Tudom, hogy nem én vagyok az egyetlen, hiszen az énekesek általában sok mindent maguk is meg tudnak oldani otthon, nagyon ügyesen bánnak a programokkal. Én nem voltam ilyen! Általában egy énekes egy teljesen más szobában van, egy meghatározott hangzással és környezettel, a fejhallgatón keresztül hallod a hangmérnököd és a producered, akikkel együtt dolgozol. Soha nem voltam egyedül.

- magyarázta az énekesnő, aki így lefoglalhatta magát és kiaknázhatta a kreativitását, így végül a folyamat szórakoztatóvá vált.

272903565_482051633289556_3857702803873761952_n.jpg

De nem terveztük, hogy ilyen gyorsan írunk egy albumot, hiszen 2019 végén jelent meg az Endorphin. És mindannyian tudjuk, mi volt a helyzet 2020 elején. Úgy volt, hogy abban az évben rengeteg elfoglaltságunk lesz és turnézunk, de nem így történt! Szóval, miután vártunk egy darabig, úgy voltunk vele: a terveink, amik voltak, nem működnek. Tehát új tervet kellett készítenünk. És az új terv az volt, hogy azzal dolgozunk, ami a rendelkezésünkre áll. Ami pedig adott volt, hogy otthon ültünk, dolgoztunk és zenét írtunk. Nagyjából ennyi. Minden más ugyanaz volt. A fiúk próbáltak, távolról beszélgettünk, ahogy eddig is tettük. 

Ám Lena nagyon nehezen birkózott meg azzal, hogy zenekarával nem tud koncertezni, és más problémái is adódtak.

Nem fogok hazudni, lehangoló érzés volt egyedül lenni, a banda nélkül. A COVID-lezárások azután kezdődtek, hogy sikerült rendbe hoznom az életemet. Ahogyan a személyes gondjaimat megoldottam, szembe kellett néznem egy másik komoly helyzettel. Le voltam törve, depressziós voltam, egyedül éreztem magam, nem volt senkim, alig néhány embert ismertem, hiszen turnézó zenészként nehéz barátokat szerezni. Ekkor kezdtem felépíteni a házi stúdiómat, beruháztam a programokba, felszerelésekbe, hogy minőségi munkát tudjak végezni. 

Azért jó élmények is érték Lenát, hiszen összebarátkozott Heidi Shepherddel, a Butcher Babies egyik frontlányával, aki tavaly az énekesnő közvetlen szomszédságába költözött Las Vegasban - a korlátozások enyhítésével pedig turnéztak is a csapattal.

175894434_304215457732167_850711274707395760_n.jpg

Nagyon jóban vagyunk a Butcher Babies-szel, különösen én és Heidi. Egy idő után összekapcsolódtok, amikor ugyanazt csináljátok, ugyanazért az ügyért vagytok ott. Persze már ezelőtt is barátok voltunk, és mindent meg tudtunk beszélni, és mindenben tudtunk segíteni egymásnak... Ők ott voltak nekünk, amikor szükségünk volt rájuk, és mi is segítettünk nekik bizonyos váratlan helyzetekben a koncertjeik alatt, a hangpróbájuk alatt, bármi is történt. A szabadnapjainkon együtt lógtunk. Elkirándultunk a Niagara-vízeséshez, Washington D.C.-be, és nagyon jól éreztük magunkat.

Az is kiderült, hogy az együttes megalapítása előtt mivel foglalkozott Lena:

Soha nem terveztem, hogy zenész leszek! Soha nem szerepelt a terveimben! Fiatalabb koromban a fodrász- és sminkmesteri szakmát választottam, és már sok éve dolgozom ebben az iparágban. Teljes szívemből szerettem. És soha nem gondoltam volna, hogy találhatok valamit, amit ennél is jobban szerethetek, egészen addig, amíg ki nem próbáltam az éneklést. De  amikor már fontolgattam, hogy profi zenész leszek, tudtam, hogy mindig is az életemről fogok énekelni, és természetesen sokat írtam a múltbeli élményeimről, beleértve a gyerekkoromat is.

- idézte fel fiatalabb éveit az énekesnő, aki most éppen főzőtanfolyamra jár, és nem tartja kizártnak, hogy kiad egy szakácskönyvet is.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr8117632036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása