Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Szívesen emlékszik vissza Nightwish-es karrierjének kezdetére és korábbi együtteseire Floor Jansen

Felfedte titkait az énekesnő

2018. november 23. - Jurancsik Eszter

2012 őszén, egyik napról a másikra kellett helyt állnia a holland Floor Jansennek a világ egyik legnépszerűbb metálbandájában, miután előző énekesnőjük, a svéd Anette Olzon váratlanul távozott a fiúk köreiből.

Floorral most a Heavy Metal DK készített interjút, ő pedig elmesélte, milyen érzés volt Anette helyét átvenni a Nightwishban.

e7bf466e-512d-47d5-9d2d-64be3bb37837.jpg

"Tanultam ugyan klasszikus éneket, de nem túl nagy mértékben, inkább a metálban mozgok otthonosabban. Igazából operát leginkább a Nightwishban kezdtem el hallgatni. Természetesen megtaláltam a módját, hogy elénekeljem a Tarja hangjára írt számokat, de én nem vagyok annyira otthon a klasszikus éneklésben..."

- kezdte Floor, aki azt is elmondta: amikor Tuomas felkérte, hogy ugorjon be Anette helyére az USA-turné kellős közepén, mély vízbe került. 

"Bevallom, sosem hallottam az Imaginaerum albumot azelőtt, csak pár órával az első közös koncert előtt. Akkor már öt éve hivatásos énekes voltam, de ez más volt! Mostanra azonban már nehezen tudom elképzelni az életemet a Nightwish nélkül. Fantasztikusak a turnék, és ez rólam is szól. Eljátszunk olyan dalokat, amelyek Tarjával és Anette-tel lettek kiadva, de mégis én vagyok. Számos dolog megváltozott az életemben, de nagyon jól érzem magam!"

Hogyan kezelte Floor, hogy ő az egyetlen nő a zenekarban?

nevtelen_7.jpg

"17 évesen csatlakoztam az After Foreverhez. Ez 20 éve történt, és nem látok különbséget az akkori és a mostani helyzetem között. Meg kell találnod az utat, a nemek közötti különbség természetesen kihívás, de én mindig a testvéreimnek tekintettem a csapattársaimat."

Szót ejtett a néhány évvel ezelőtt futó #MeToo kampány kapcsán is:

"Nagyon örülök, hogy rengeteg nő felemelte a hangját, aki borzalmas körülmények között élt és szörnyűséges dolgokat élt át! A metál is egy férfiorientált műfaj, 20 évvel ezelőtt más volt, mint most. Akkor rengetegszer felkiabáltak nekem a színpadra, hogy "csöcsök, csöcsök!!!", mostanra azonban ez megváltozott. Úgy hiszem, kicsit jobban tiszteljük egymást."

Természetesen családjáról is szót ejtett Floor: elmondása szerint igyekeznek minél több időt tölteni férjével, Hannes Van Dahl-lal, a svéd Sabaton ütősével kislányukkal, Frejával, aki márciusban lesz kétéves.

"Szerencsés vagyok, mert a szüleink rengeteget vigyáznak a lányunkra, amíg én és Hannes dolgozunk!"

A Nightwish következő lemeze 2020-ra várható - erről itt írtunk korábban. A teljes interjút megtekinthetitek itt:

 

 

Képek forrása: Google (1), Hard Wired Magazine (2)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr4214388448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása