Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Floor Jansen szerint, a Northward egyelőre nem fog élőben játszani

Az énekesnő nagyon büszke új projektjére.

2018. október 21. - Sarok Bettina

northward2018h.jpg

Október 19-én végre a boltok polcaira került a Northward tíz éven át készülő, bemutatkozó albuma. A Floor Jansen valamint Jørn Viggo Lofstad által létrehozott projekt hamar nagy népszerűségre tett szert, ugyanis előzetesként a While Love Died és a Get What You Give című számokat osztották meg, mely tételek azonnal belopták magukat a célközönség kegyeibe.

A felek már számtalan interjúban ismételték önmagukat, most azonban a frontasszony jóvoltából megtudhattunk némi apróságokat, a lemez készületeiről, Irene Jansen színrelépéséről, de egy esetleges turnéról is szó esett.

 Tíz évvel ezelőtt, 2008-ban írtam meg az albumot. Ez egy rock-projekt, teljesen más stílusú dalokkal, - teljes mértékben eltér a Nightwish, a ReVamp, vagy az After Forever nótáitól. Abban az évben írtam, amikor eldöntöttem, hogy valami mást akarok csinálni, valami olyant, amit eddig még soha. Amikor találkoztam Jørn Viggóval, adta magát az ötlet és elkezdtünk zenét írni, sőt fel is vettük. Minden készen állt, de a helyzet megváltozott, és minden félbemaradt. Soha nem volt tervben, hogy újra foglalkozzunk vele.... de hát nem lehet mindent előre eltervezni.

- kezdte.

A dolgok csak úgy megtörténnek. Amikor 2017-ben a Nightwish szünetre vonult, valamikor 2016-ban kapcsolatba léptem Jørn Viggóval, majd mondtam neki, hogy : « Hé, jövőre lesz időm. Átnézzük az anyagainkat? Menézzük, hogy naprakész-e még az egész? Ha igen, akkor befejezzük és kiadjuk? » Közel tíz évvel az első megírás és felvétel után személyként és zenészként is egyaránt fejlődtem, így kellően tudtam korrigálni ott ahol kellett. De úgy érzem, mintha ez a zene jó és időtlen lenne. Mindössze egy dal volt, ami kilógott a sorból, így az egészet átírtam.

- mesélte az album készüléséről.

northward2018d.jpg

 

Van egy vendég is az albumon, aki nem más, mint a húgom. Ez nagyon jó, mivel imádunk együtt zenét készíteni, ráadásul élőben már többször is énekeltünk együtt - több DVD-n is együtt szereplünk, de albumfelvételen még soha nem énekeltünk együtt. Szuper szórakoztató volr, mivel én rögzítettem.

- mesélte a húgával való közreműködésről, aki egyébként a Drifting Islands című számban hallható.

Nem hinném, hogy ez meg fog történni... Ne gondolj zenekarként erre az egészre. Ez valójában csak Jørn Viggo és én, akik elindították ezt a projektet. Ez nem egy zenekar, ez csupán olyan, mint a legjobb zenészek összegyűjtése, akik különlegessé tették az albumot. Jelenleg úton vagyok a Nightwish-sel, ha ennek vége, új albumot veszünk fel. Továbbá egy kisgyermek édesanyja vagyok. Rengeteg kombináció van. Úgy gondolom, hogy ez a projekt minden figyelmet és szeretet megérdemel, amit a felvétel alatt is szemelőtt tartottunk, az élő előadás az valami egészen más, amit jól fel kell építeni. Ez egy teljesen új dolog, de nem igazán van rá elegendő időm.

- válaszolta arra kérdésre, miszerint a Northward tervez-e bármikor is színpadra lépni.

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr2114314195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása