Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Anneke van Giersbergen: "Nagyszerű közönségem van"

A Teamrocknak mesélt az énekesnő.

2018. március 03. - Sarok Bettina

6c09494cbf120c1307f0f44327178f71.jpgAnneke van Giersbergen a The Gathering által vált ismertté, majd miután elhagyta a csapatot kipróbálta magát szólóban és más zenekarok élén is egyaránt. Jelenleg az általa alapított VUUR zenekar frontasszonya, mely formáció tavaly dobta piacra első nagylemezét, In This Moment We Are Free - Cities címmel. Nemrég lehetett olvasni a Teamrock hasábjain egy különleges interjút az énekesnővel, melyben nem csupán a VUUR debütáló korongjáról, hanem a korai évekről is ejtett néhány szót.

Áldott vagyok, amiért ilyen nagyszerű követést kapok. Mindig is aktív voltam a metálban, de egészen idáig nem készítettem még ilyen kemény hangzású albumot. Sokáig egy prog / metálalbumot akartam készíteni, de mivel ezt írtam és rögzítettem sokan azt mondták, hogy nem győzik kivárni a megjelenését. Ennek nagyon örültem!

-árulta el a VUUR-album kapcsán, majd hozzátett:

Az album témája a városok. Az utazásaim során inspiráltak engem ezek a nagyszerű helyek. Minden városnak van egy története.

- mondta, majd szó esett arról, hogy szülei hogyan vélekedtek afelől, hogy lányuk metálénekesnő szeretne lenni:

Teljes mértékben támogattak! Látták, hogy mennyire szeretem a művészetet és a zenét, mivel nagyon fiatal voltam az éneklés a szenvedélyemmé vált. A szüleim úgy tartják, hogy ha megakarod élni azt, amit szeretsz, akkor boldog ember leszel. És ebben igazuk van. Egyébként, szeretik azt a zenei stílust, amit képviselek, szóval ez nagyban segít engem.

-kezdte, majd eképp folytatta:

Olyan énekesnők hangján nőttem fel, mint Diana Ross, Barbra Streisand és Ella Fitzgerald. Szerettem a hangjukat, és ők inspiráltak arra, hogy énekesnő és egyben előadó legyek. Amikor kicsit idősebb lettem, kb. 15 éves koromban a bátyám lemezgyűjteményének köszönhetően felfedeztem a metált és a prog-rockkot: olyan férfi énekeseket, mint Mike Patton, Bruce Dickinson és Freddie Mercury.

dcd27ee3-4b08-4133-8c99-e8d3b77e39cd.jpg

- vallotta, majd kitért arra is, hogy szerinte nőként nehezebb-e helytállni a színpadon:

Lehet, hogy szerencsés voltam, de nem hiszem. A The Gatheringgel új hangzást hoztunk a metálba, de megtapasztaltuk, hogy egy metálos és egy prog-közönség számára a teljesítmény a legfontosabb. Ha jól játszol és jól énekelsz, ha a dalszövegeid rétegesek és költőiek, ha keményen dolgozol, és a szíved-lelked beleteszed, akkor megfogod szerezni a tiszteletet és szeretet is, függetlenül attól, hogy férfi, vagy nő vagy.

-magyarázta, majd elárulta azt is, hogy más énekesnőkkel ellentétben neki szerencsére nem kellett szembenéznie a szexizmussal, és a különböző bántalmazásokkal. Mindezeken túl, Anneke azt is elmondta, hogy már a kezdetektől otthon érzi magát a színpadon.

Igen! Szeretek énekelni és előadni. Szeretem megosztani a zenét a közönséggel. Ez a legjobb érzés a világon.

via Teamrock.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr4913712576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása