Magyar nyelvű female metal blog

Fémcsajok

Evanescence: így készült a Bring Me To Life

Amy Lee mesélt a Teamrocknak a dal születéséről

2016. december 12. - Jurancsik Eszter

2003 tavaszán jelent meg az arkansasi banda számára világhírnevet meghozó dal, a Bring Me To Life. A szerzemény a debütáló korongon, a Fallen-en kapott helyet, és a rockrajongók körében egy csapásra népszerűvé tette az akkor már 8 éve létező együttest.

A Teamrocknak egy hosszabb interjú keretein belül mesélt Amy Lee a dalról és az akkori érzéseiről.

A szám szerepelt a Daredevil című mozifilmben is, öt országban pedig hetekig a listák első helyén trónolt. Nem csoda hát, hogy az Evanescence pillanatok alatt a legnagyobb kedvencek egyikévé vált. A dalban énekel Paul McCoy, a 12 Stones tagja is, szereplése határozottan hozzájárult a szerzemény sikerességéhez. 

 

A dal születéséről így mesélt Amy:

"A dalt egy olyan srác ihlette, akivel a férjem előtt jóval ismerkedtem meg és sokáig kapcsolatban éltünk. E viszonyban megtapasztaltam a bántalmazást, amelyet nagyon nehéz volt elviselni. Ennek ellenére sokáig vele maradtam. Kifelé persze azt mutattam, hogy a dolgok rendben vannak..."

- kezdte az énekesnő, majd így folytatta:

" Úgy gondoltam, jó meló az, ha elégedettséget színlelek. Josh-al való találkozásom döbbentett rá arra, hogy valamit nagyon nem jól csinálok. A zenekarral beültünk egy étterembe, ő leült velem szemben és nekem szegezte a kérdést: >>''Boldog vagy?''<<"

2b248bee-6cd4-4eb4-a938-ea11fad4d0c9.jpg

E kérdés és e pillanat döbbentette rá Amyt arra, hogy mennyire nem jó úton halad.

"Nagyon feszengtem, de egyúttal megkönnyebbülés is volt beszélni erről. Szembesített a saját fájdalmaimmal."

A Fallen album megjelenése utáni időszak nagyon nehéz volt Amynek. 

"Ott voltam 21 évesen, Grammy-re jelölve a csapattal, és egy csomó dologban megfelelési kényszerrel küszködtünk. Féltem attól, hogyan fogadják a rajongók többi dalt is, szerencsére a Going Under és a My Immortal is szépen teljesített. De folyamatosan szorongtam..."

a6c33795-6ba2-428d-8aa0-4eb28335591e.jpg

A csapat eredeti felállásában, 2003-ban

 

A bejegyzés trackback címe:

https://femcsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr4912042895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása